Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131240
El formador de profesores de matemática : un análisis de las percepciones de sus prácticas instruccionales desde la “tensión” estudiante-formador
Rojas, Francisco (Pontificia Universidad Católica de Chile)
Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals)

Títol variant: El formador de professors de matemàtica : una anàlisi de les percepcions de les seves pràctiques instruccionals des de la “tensió” estudiant-formador
Títol variant: Mathematics teacher educators : an analysis of the perceptions of their instructional practices based on the student-educator «tension»
Data: 2015
Resum: El formador de profesores, como aquel que apoya al profesor en el desarrollo y la mejora de la enseñanza de las matemáticas, tiene una fuerte incidencia en la construcción del conocimiento inicial para la enseñanza en sus estudiantes. Considerando el contexto de un master de formación de profesorado, analizamos las percepciones de estudiantes y formadores sobre la actividad instruccional experimentada en cursos de tipo didáctico. Las opiniones han sido recogidas por medio de dos focus group, construidos de forma secuencial e inclusiva. Un aspecto que resulta clave para los estudiantes en tanto una característica fundamental de las prácticas instruccionales de sus formadores, dice relación con la coherencia entre las prácticas instruccionales de éstos y la racionalidad formativa que se busca intencionar en la gestión de las actividades didáctico-matemáticas realizadas.
Resum: El formador de professors, com aquell que recolza al professor en el desenvolupament i la millora de l'ensenyament de les matemàtiques, té una forta incidència en la construcció del coneixement inicial per a l'ensenyament en els seus estudiants. Considerant el context d'un master de formació de professorat, analitzem les percepcions d'estudiants i formadors sobre l'activitat instruccional experimentada en cursos de tipus didàctic. Les opinions han estat recollides per mitjà de dos focus group, construïts de forma seqüencial i inclusiva. Un aspecte que resulta clau per als estudiants en tant una característica fonamental de les pràctiques instruccionals dels seus formadors, diu relació amb la coherència entre les pràctiques instruccionals d'aquests i la racionalitat formativa que es busca intencionar en la gestió de les activitats didàctico-matemàtiques realitzades.
Resum: Teacher educators, as professionals who support prospective teachers in the development and improvement of their mathematics teaching, have a strong influence on the construction of the initial knowledge needed for teaching in the school classroom. Within the context of a Master’s degree in teacher education, we analysed the perceptions of students and educators about the instructional activity conducted in courses of a didactic nature. The participants’ opinions were collected through two focus groups that were constructed sequentially and inclusively. A key aspect for students, inasmuch as it is a fundamental characteristic of the instructional practices of their educators, involves the coherence between the latter’s instructional practices and the educational rationality that they seek to install in prospective teachers’ management of didactic-mathematical activities.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formador de professors de matemàtica ; Racionalitat formativa ; Pràctica instruccional ; Coherència ; Formació inicial de professorat de matemàtiques ; Math teacher trainer ; Formative rationality ; Instructional practice ; Consistency ; Initial training of mathematics teachers ; Formador de profesores de matemática ; Racionalidad formativa ; Práctica instruccional ; Coherencia ; Formación inicial de profesorado de matemáticas
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 47-61 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1322


16 p, 398.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir