Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131248
¿Qué enseñar en la educación obligatoria acerca de la alimentación y la actividad física? Un estudio con expertos
Pérez de Eulate González, Lourdes
Llorente Cámara, Enrique
Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Caurín, Carlos
Martínez, Mª José (Universitat de València)

Títol variant: Què ensenyar a l'educació obligatòria sobre l'alimentació i l'activitat física? Un estudi amb experts
Títol variant: What to teach in compulsory education on nutrition and physical activity? A study with experts
Data: 2015
Resum: Este trabajo pretende identificar los problemas más relevantes para la educación obligatoria en el campo de la alimentación y la actividad física desde el punto de vista de la educación para la salud. Para ello, se realizó una revisión bibliográfica y una consulta a expertos a través de un estudio Delphi y de un encuentro presencial. Esta combinación ha permitido consensuar entre diferentes sectores profesionales no solamente una lista de problemas y contenidos competenciales necesarios sino también aquéllos considerados como prescindibles. Los resultados de este estudio permitirán actualizar la educación alimentaria en la escuela y replantearse el curriculum desde una perspectiva que integre la enseñanza de ambas áreas desde la promoción de la salud.
Resum: Aquest treball pretén identificar els problemes més rellevants per a l'educació obligatòria en el camp de l'alimentació i l'activitat física des del punt de vista de l'educació per a la salut. Per a això, es va realitzar una revisió bibliogràfica i una consulta a experts a través d'un estudi Delphi i d'una trobada presencial. Aquesta combinació ha permès consensuar entre diferents sectors professionals no solament una llista de problemes i continguts competencials necessaris sinó també aquells considerats com a prescindibles. Els resultats d'aquest estudi permetran actualitzar l'educació alimentària a l'escola i replantejar-se el currículum des d'una perspectiva que integri l'ensenyament d'ambdues àrees des de la promoció de la salut.
Resum: During the secondary school years students tend to reduce their physical activity and they modify their eating habits in a negative way. The objectives of this study are to identify the most relevant health problems for the education in the fields of nutrition and physical activity, and the competencies needed to solve these problems. A literature review and a consultation to experts through a Delphi study and a meeting with experts were carried out in order to address these goals. This allows to agree among different professional sectors a list of problems and competence contents, considered necessary and dispensable. The results of this study could help to improve nutrition education at the school and to rethink the curriculum of science from a perspective that integrates the teaching of both areas, nutrition education and physical education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Educació alimentària ; Activitat física ; Educació obligatòria ; Competències ; Mètode delphi ; Nutrition education ; Physical activity ; Compulsory education ; Competencies ; Delphi method ; Educación alimentaria ; Actividad física ; Educación obligatoria ; Competencias ; Método delphi
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 85-100 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1355


16 p, 255.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir