Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131255
Iniciación a la investigación educativa con estudiantes de secundaria : el papel de las ilustraciones en los libros de texto de ciencias
Perales Palacios, Francisco Javier (Universidad de Granada)
Vílchez González, José Miguel (Universidad de Granada)

Títol variant: Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària : el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències
Títol variant: Initiating high school students in educational research : the role of images in science textbooks
Data: 2015
Resum: Se presenta una innovación educativa consistente en introducir a estudiantes de Educación Secundaria en los rudimentos de la investigación científica. Inserto en un Proyecto más global, en el que participan diversas instituciones educativas, se describe aquí el proceso seguido en el desarrollo de una investigación ofertada sobre las ilustraciones de los libros de texto de ciencias. Los estudiantes, que la eligieron libremente, se reúnen periódicamente con los responsables de aquella para conocer sus objetivos y colaborar en la toma de datos, su análisis y en la elaboración de las conclusiones finales. Asimismo se valora la investigación llevada a cabo y se proponen líneas de mejora en el uso de las ilustraciones en la enseñanza. Los resultados finales son presentados en un Congreso en el que se muestran los de todos los proyectos elaborados.
Resum: Es presenta una innovació educativa consistent a introduir a estudiants d'Educació Secundària en els rudiments de la recerca científica. Inserit en un Projecte més global, en el qual participen diverses institucions educatives, es descriu aquí el procés seguit en el desenvolupament d'una recerca oferta sobre les il·lustracions dels llibres de text de ciències. Els estudiants, que la van triar lliurement, es reuneixen periòdicament amb els responsables d'aquella per conèixer els seus objectius i col·laborar en la presa de dades, la seva anàlisi i en l'elaboració de les conclusions finals. Així mateix es valora la recerca duta a terme i es proposen línies de millora en l'ús de les il·lustracions en l'ensenyament. Els resultats finals són presentats en un Congrés en el qual es mostren els de tots els projectes elaborats.
Resum: In this paper an educational innovation which introduces secondary school students in the rudiments of scientific research is showed. Embedded in a more global project in which various educational institutions participate, here the process followed in the development of a research on the illustrations of the science textbooks is described. Students meet regularly with the responsible of research to discuss its goals and to collaborate on data collection, their analysis and in drafting the conclusions. The more remarkable results are presented in a Congress together with the proceedings of the rest of the experiences carried out. The final conclusions are grouped around the achievement of the initial objectives, the nature of the illustrations analyzed, how students and teachers use them, the proposals for improvement of the teaching, and at last with an assessment of the experience.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Innovació educativa ; Il·lustracions ; Llibres de text ; Projecte de recerca ; Ensenyament de les ciències ; Educational innovation ; Illustrations ; Textbooks ; Research project ; Science teaching ; Innovación educativa ; Ilustraciones ; Libros de texto ; Proyecto de investigación ; Enseñanza de las ciencias
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 243-262 (Innovaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1484


20 p, 567.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir