Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131313
Las exigencias emocionales en el trabajo. El caso español
Marrero Rodríguez, J. Rosa (Universidad de La Laguna)
Abdul-Jalbar Betancor, Beatriz (Universidad de La Laguna)

Títol variant: Les exigències emocionals en el treball. El cas espanyol
Títol variant: Emotional demands at work in Spain
Data: 2015
Resum: Desde hace tiempo, las dimensiones psicosociales son consideradas muy importantes en el análisis de las condiciones de trabajo, en particular, las situaciones laborales que activan emociones en los empleados (o en los usuarios). El presente artículo pretende contribuir a este espacio de preocupaciones académicas con una suerte de radiografía de las exigencias emocionales en la población ocupada española. Más en concreto, se trata de destacar aquellas variables sociodemográficas y relativas al puesto de trabajo que influyen en los niveles de exigencia emocional de los ocupados españoles, tomando como muestra representativa de dicha población la VI Encuesta Nacional de Condiciones de Trabajo (ENCT) que el Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo (Ministerio de Trabajo e Inmigración) llevó a cabo en 2007. Entre otros, se concluye que la ocupación es muy importante en dicha percepción y que se observa una dimensión de género en la misma.
Resum: Des de fa temps, les dimensions psicosocials es consideren molt importants en l’anàlisi de les condicions de treball; en particular, les situacions laborals que activen emocions en els empleats (o en els usuaris). Aquest article pretén contribuir a aquest espai de preocupacions acadèmiques amb una mena de radiografia de les exigències emocionals en la població ocupada espanyola. Més concretament, es tracta de destacar les variables sociodemogràfiques i relatives al lloc de treball que influeixen en els nivells d’exigència emocional dels ocupats espanyols, prenent com a mostra representativa d’aquesta població la VI Enquesta Nacional de Condicions de Treball (ENCT) que l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (Ministeri de Treball i Immigració) va dur a terme el 2007. Entre d’altres, es conclou que l’ocupació és molt important en aquesta percepció i que s’hi observa una dimensió de gènere.
Resum: Psychosocial dimensions have, for some time, been an important element in the analysis of working conditions, particularly when emotions are activated in employees (and/or consumers). This paper aims to contribute to this academic field with a map of the emotional demands in the Spanish labour force taking into account certain socio-demographic variables. To do so, we use the VI National Survey of Working Conditions (ENCT) conducted by the National Institute for Occupational Safety and Health (Ministry of Labour and Immigration) conducted in 2007. Among other findings, we conclude that occupation plays a very important role in such perceptions and that there is also a gender dimension.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Exigències emocionals ; Condicions laborals ; Ocupació ; Gènere ; Emotional demands ; Labour conditions ; Occupation ; Gender ; Exigencias emocionales ; Condiciones laborales ; Ocupación ; Género
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 2 (abril-juny 2015) , p. 173-193 (Artículos) , ISSN 2013-9004

DOI: 10.5565/rev/papers.2074


21 p, 254.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-04-07, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir