Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131786
Bots vs Humans : Spelunky
Rodriguez, Borja
Lumbreras Ruíz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Bots vs Humanos : Spelunky
Data: 2015-02-13
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: Este proyecto es la creación y evolución de una inteligencia artificial para el juego llamado Spelunky. Este es un juego 2D de plataformas en el que se tienen que sortear varios obstáculos (trampas, desniveles de terreno, objetos) para llegar al final del nivel y conseguir una puntuación. Se empieza creando unas inteligencias preprogramadas donde se especifica que ha de hacer el jugador en cada situación del nivel para seguir adelante, después se crea una inteligencia que añade ruido aleatorio a las decisiones del jugador para hacerle salir de situaciones en las que la inteligencia se queda trabada o no sabe salir. Por último se crea una inteligencia que auto-aprende basada en redes neuronales evolutivas, se usaran redes neuronales aleatorias para hacer jugar al personaje y se les dará una puntuación según su acción en el juego, con estas redes y según sus puntuaciones crearemos otra generación de redes neuronales basadas en las primeras, dando favor a las de mayor puntuación y dando una probabilidad de que estas redes se modifiquen aleatoriamente, de esta forma a cada generación tendremos unas redes neuronales que actúan de una forma más propicia a conseguir una puntuación mayor.
Resum: Aquest projecte és la creació i evolució d'una intel·ligència artificial per al joc anomenat Spelunky. Aquest és un joc 2D de plataformes en el qual s'han de sortejar diversos obstacles (trampes, desnivells de terreny, objectes) per arribar al final del nivell i aconseguir una puntuació. Es comença creant unes intel·ligències preprogramades on s'especifica que ha de fer el jugador en cada situació del nivell per seguir endavant, després es crea una intel·ligència que afegeix soroll aleatori a les decisions del jugador per fer-lo sortir de situacions en què la intel·ligència es queda travada o no sap sortir. Finalment es crea una intel·ligència que auto-aprèn basada en xarxes neuronals evolutives, es faran servir xarxes neuronals aleatòries per fer jugar al personatge i se'ls donarà una puntuació segons la seva acció en el joc, amb aquestes xarxes i segons les seves puntuacions crearem una altra generació de xarxes neuronals basades en les primeres, donant favor a les de major puntuació i donant una probabilitat que aquestes xarxes es modifiquin aleatòriament, d'aquesta manera a cada generació tindrem unes xarxes neuronals que actuen d'una manera més propícia a aconseguir una puntuació major.
Resum: This project is the creation and the evolution of an Artificial Intelligence of the game named Spelunky. This is a 2D platform game where you have overcome diferent obstacles (traps, uneven terrain, objects) to arrive to the end of the level and obtain a puntuation. It begins by creating a preprogrammed intelligences which specifies who has to make the player in each situation the level to move on after an intelligence that adds random noise to the player's decisions for him out of situations is created in which intelligence is locked or can not leave. Finally an intelligence that self-learning based on evolutionary neural network is created, random neural networks were used to play the character and will be given a score according to their action in the game, with these networks according to their scores and create another generation of neural networks based on the first, giving favor to the highest scoring and giving a chance that these networks are changed randomly, thus each generation we neural nets that act in a manner more conducive to get a higher score.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Intel·ligencia artificial ; Spelunky ; Bot ; Botprize ; Xarxes neuronals ; Xarxes neuronals evolutives ; Algoritmes genétics ; Juego ; IA ; SNNS ; ANN ; Inteligencia artificial ; Redes neuronales ; Redes neuronales evolutivas ; Algoritmos genéticos ; Artificial intelligence ; BotPrize ; Neural networks ; Evolutionary neural networks ; Genetic algorithms ; Game



8 p, 802.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-04-24, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir