Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131788
The Game Master : A take on procedurally generated game storylines
Lopez Latorre, Maria
Martí Gòdia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: The Game Master : Un apropament a les històries generades proceduralment
Títol variant: The Game Master : Un estudio de historias proceduralmente generadas
Data: 2015-02-12
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: As a collective, Mankind has always had a strong desire to obtain entertainment and create stories. From the beginning of our days to the point of technological advance of our era, leisure has adapted and grown to take advantage of the potential of whichever media was available. This is what made video games possible, and with their conception, Interactive Narrative, which allows us to take a role previously never experienced story telling, as spectators were never able to fully become a part of the lore of the story. Although this is a significant difference with traditional media, as soon as we allow our computer systems to be the conductor of our stories, to narrate them and modify them as we play, why can't we let them take care of making the story as well? In the course of this project we will explore the foundations of story generation and research how we could define creativity to a computer system. We will also consider what previous solutions have been implemented in the past and we will make a small, humble proposal of our own to attempt to answer one of the most complicated questions of this field: Can computer systems be creative?.
Resum: El desig de l'ésser humà de obtenir entreteniment i crear històries ha estat amb nosaltres des dels principis del temps, pel que és inevitable que amb els avenços tecnològics de la nostra era ens trobem amb que aquest entreteniment s'adapta als mitjans que ens trobem a la nostra disposició. És així com neixen els videojocs, i amb ells, la Narrativa Interactiva o la possibilitat de fer evolucionar les històries en una dimensió més de la que estàvem acostumats fins al moment, és a dir, permetent que l'espectador tingui un paper actiu. I no només això doncs oferint el paper de narrador als sistemes informàtics ens plantegem si no són aquests mateixos que podrien crear la ficció, oferir-nos aquest entreteniment. Al llarg d'aquest treball explorarem quines serien les bases per a poder convertir aquesta darrera premissa en una realitat, ens preguntarem què defineix la creativitat per a un sistema informàtic, com s'ha enfrontat aquest repte fins al moment i proposarem una primera solució per a una de les preguntes més complicades en aquest camp: Poden els sistemes computacionals ser creatius?.
Resum: Como colectivo, la humanidad siempre ha tenido un fuerte deseo de obtener entretenimiento y crear historias. Desde los principios de nuestros días hasta el punto de avance tecnológico en el que nos encontramos en estos momentos, el ocio se ha adaptado y ha crecido para tomar ventaja del potencial de los medios que tuviese disponible. Esto es lo que ha hecho aparecer a los videojuegos, y con ellos, la narrativa interactiva, que nos permite tomar un rol en el disfrute de historias nunca visto anteriormente. Permitir que un sistema computacional tome las riendas del narrador y se amolde a las necesidades del espectador es un paso importante, pero con este trabajo nos planteamos cuál es el siguiente paso. En The Game Master observaremos los distintos métodos de generación de historias y buscaremos ejemplos que hayan existido anteriormente para intentar proponer una humilde solución de nuestra cosecha y así intentar plantearnos una de las preguntas más antiguas del campo: ¿Puede un ordenador ser creativo?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Entreteniment basat en sistemes computacionals ; Històries generades per ordinador ; Intel·ligència artificial ; Narrativa Interactiva ; Sistemes basats en coneixement ; Inteligencia artificial ; Entretenimiento basado en ordenador ; Videojuegos ; Sistema basado en conocimiento ; Artificial intelligence ; Computer-based entertainment ; Computer generated storylines ; Knowledge based Systems ; Interactive Narrative ; Videogames



13 p, 10.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-04-24, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir