Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131808
Sistema cooperatiu de gestió de preguntes test
Serrano Alberola, Esteve
Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Cooperative management system of multiple choice questions
Títol variant: Sistema cooperativo de gestión de preguntas tipo test
Data: 2015-02-10
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: Actualment, l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit docent s'ha vist incrementat i potenciat a causa de tots els avantatges que aporten a la comunitat educativa. Existeix una gran varietat de plataformes d'aprenentatge on-line, aplicacions de suport a l'estudi i dispositius dissenyats exclusivament per millorar el rendiment dels estudiants a les aules. Un experiment recent dut a terme a la Universitat Complutense de Madrid ha demostrat que els estudiants que utilitzen les noves tecnologies participant activament en la generació de preguntes test de l'assignatura poden millorar les seves qualificacions de forma significativa. Tenint l'ull posat en aquest experiment i analitzant altres sistemes existents relacionats amb les preguntes test, en aquest projecte s'ha definit, dissenyat i desenvolupat una aplicació web que permet gestionar cooperativament preguntes test proposades per alumnes i professors. Aquestes preguntes estan organitzades per assignatures i els usuaris poden interactuar valorant-les, escrivint comentaris o utilitzant-les per generar proves d'auto-avaluació i exàmens. L'aplicació permet supervisar i monitoritzar l'activitat dels usuaris, de manera que mostra informes i estadístiques tan individuals com globals.
Resum: Currently, the use of new technologies in teaching has increased and strengthened because of the advantages they bring to the educational community. There are a large number of online learning platforms, applications and devices designed exclusively to improve student performance in the classroom. A recent experiment conducted at the Complutense University of Madrid has proved that students who use new technologies actively involved in the generation of multiple-choice questions of the subject can improve their qualifications significantly. Keeping an eye on this experiment and analyzing other existing systems related to questions like these, this project has been defined, designed and developed a web application that allows you to manage cooperatively multiple-choice questions proposed by students and teachers. These questions are organized by subjects and users can interact evaluating, writing comments or using them to generate self-evaluation tests and exams. The application allows you to supervise and monitor user activity, which shows both individual reports and statistics globally.
Resum: Actualmente, el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito docente se ha visto incrementado y potenciado debido a todas las ventajas que aportan a la comunidad educativa. Existe una gran variedad de plataformas de aprendizaje online, aplicaciones de apoyo al estudio y dispositivos diseñados exclusivamente para mejorar el rendimiento de los estudiantes en las aulas. Un experimento reciente llevado a cabo en la Universidad Complutense de Madrid ha demostrado que los estudiantes que utilizan las nuevas tecnologías participando activamente en la generación de preguntas tipo test de la asignatura pueden mejorar sus calificaciones de forma significativa. Teniendo el ojo puesto en este experimento y analizando otros sistemas existentes relacionados con las preguntas test, en este proyecto se ha definido, diseñado y desarrollado una aplicación web que permite gestionar cooperativamente preguntas tipo test propuestas por alumnos y profesores. Estas preguntas están organizadas por asignaturas y los usuarios pueden interactuar valorándolas, escribiendo comentarios o utilizándolas para generar pruebas de auto-evaluación y exámenes. La aplicación permite supervisar y monitorizar la actividad de los usuarios, por lo que muestra informes y estadísticas tanto individuales como globales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria del Software
Matèria: Preguntes test ; Aprenentatge cooperatiu/col•laboratiu ; Metodologies d'avaluació ; Estratègies d'ensenyament ; Estratègies d'aprenentatge ; Entorns d'aprenentatge interactiu ; Preguntas tipo test ; Aprendizaje cooperativo/colaborativo ; Metodologías de evaluación ; Estrategias de enseñanza ; Estrategias de aprendizaje ; Entornos de aprendizaje interactivo ; Multiple-choice questions ; Cooperative/collaborative learning ; Evaluation methods ; Teaching strategies ; Learning strategies ; Interactive learning environments



13 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-04-24, darrera modificació el 2016-04-16



   Favorit i Compartir