Programa experimental per al foment de l'ús de llibres de text en dispositius electrònics : estudi d'un cas
Nadal Roig, Rosa Maria
Grau Rubio, Claudia (Universitat de València)

Títol variant: Experimental Program to Foment the Use of Textbooks in Electronic Devices : Study of a Case
Títol variant: Programa experimental para el fomento del uso de libros de texto en dispositivos electrónicos : estudio de un caso
Data: 2015
Resum: L'aparició al mercat de les tauletes digitals ha marcat un abans i un després en l'ensenyament. Aquesta eina tecnològica es perfila com un recurs innovador de cara a la seua utilització educativa. I, com tots sabem, l'escola no pot quedar-se al marge d'aquesta revolució tecnològica. Analitzar l'impacte sobre l'alumnat de l'ús de les tauletes digitals, extraure els seus avantatges i inconvenients i generar idees sobre el seu ús ens pot portar a una educació de qualitat. En aquest article s'analitza la posada en pràctica d'aquest nou projecte anomenat Programa experimental per al foment de l'ús de llibres de text en dispositius electrònics anomenats tauletes digitals en un centre de titularitat pública de la Comunitat Valenciana. L'objectiu principal és descobrir a través de l'observació i participació directa aquest nou recurs, així com el canvi de metodologia que suposa. A més a més, també es pretén fer una avaluació a través d'una enquesta als 18 alumnes participants del programa, així com una entrevista oberta al professor implicat i a la secretària del centre per tal de conèixer les seues opinions i valoracions sobre el programa; opinions que han sigut molt positives per totes les parts, tant pels alumnes com pel professorat i l'equip directiu.
Resum: The apparition in the market of the tablet has marked a before and one afterwards in the education. This technological tool outlines like an innovative resource of face to his educational utilisation. And, as all know, the school cannot remain to the margin of this technological revolution. Analyse the impact on the students of the use of the tablet, extract his advantages and inconvenient and generate ideas on his use can bring us to an education of quality. In this article analyses the put in practice of this new project called experimental Program for the promotion of the use of books of text in electronic devices designated tablet in a centre of public titularity of the Valencian Community. The main aim is to discover through the observation and direct participation this new resource as well as the change of methodology that supposes. Besides, also it pretends do an evaluation through a survey to the 18 students participants of the program as well as an open interview to the professor involved and to the secretary of the centre to know his opinions and assessments on the program; opinions that have been very positive by all the parts, so much by the students how by the teacher and managerial team.
Resum: La aparición en el mercado de las tablets ha marcado un antes y un después en la enseñanza. Esta herramienta tecnológica se perfila como un recurso innovador de cara a su utilización educativa. Y, como todos sabemos, la escuela no puede quedarse al margen de esta revolución tecnológica. Analizar el impacto sobre el alumnado del uso de las tablets, extraer sus ventajas e inconvenientes y generar ideas sobre su uso nos puede traer a una educación de calidad. En este artículo se analiza la puesta en práctica de este nuevo proyecto llamado Programa experimental para el fomento del uso de libros de texto en dispositivos electrónicos denominados tablets en un centro de titularidad pública de la Comunidad Valenciana. El objetivo principal es descubrir a través de la observación y participación directa este nuevo recurso así como el cambio de metodología que supone. Además, también se pretende hacer una evaluación a través de una encuesta a los 18 alumnos participantes del programa así como una entrevista abierta al profesor implicado y a la secretaria del centro para conocer sus opiniones y valoraciones sobre el programa; opiniones que han sido muy positivas por todas las partes, tanto por los alumnos cómo por el profesorado y equipo directivo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Tauletes digitals ; Llibres electrònics ; Avantatges ; Alumnat ; Escola ; Mestres ; Tablet ; Electronic books ; Advantages ; Students ; School, teacher ; Libros electrónicos ; Ventajas ; Alumnado ; Escuela ; Maestras
Publicat a: Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 31 (Abril 2015) , p. 1-21 (Articles) , ISSN 1699-3748

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/291532


13 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Didáctica, Innovación y Multimedia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-04-30, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir