Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131939
Evaluación de la sintomatología depresiva del preescolar : correspondencia entre los informes de padres y maestros
Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona)
Araneda Garcés, Nelson Euclides (Universitat Autònoma de Barcelona)
Valero Ventura, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Assessment of preschool symptomatology depression: correspondence between reports by parents and teachers
Data: 2000
Resum: Se ha recomendado el uso de múltiples informantes para evaluar la sintomatología infantil. Se analiza la concordancia entre las informaciones de padres y de educadores de la sintomatología depresiva de los niños y niñas de edad preescolar. Se evaluaron 998 niños/as de edad preescolar (3-6 años) de la ciudad de Sabadell (Vallès Occidental, Barcelona). Se administró «The General Rating of Affective Symptoms for Preschoolers» (GRASP). La concordancia entre les evaluaciones de padres y educadores es baja para el total de la escala y para las cuatro subescalas. Los maestros señalan más los síntomas emocionales . Los padres puntuaron más alto en los síntomas comportamentales. Existe una alta concordancia entre maestros y padres ante la no presencia de síntomas.
Resum: The use of multiple informants has been recommended for the assessment of childhood psychopathology. Agreement parent-teachers report of preschool depressive symptomatology is analyzed here. 998 boys and girls, 3-6-years old, from the city of Sabadell (Vallès Occidental, Barcelona) were assessed. They were administered the «General Rating of Affective Symptoms for Preschoolers» (GRASP). Inter-informant agreement has been low for the overall diagnosis and for the four subscales. Teachers have reported more emotional symptoms than parents and parents have reported more behavioural symptoms than teachers. The agreement between parents’ and teachers’ reports of the absence of symptomatology has been high.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Psicothema, Vol. 12, núm. 2 (2000) , p. 212-215, ISSN 0214-9915

Adreça alternativa: http://www.psicothema.com/psicothema.asp?id=279


4 p, 334.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-05-05, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir