Sobre la construcción ontológica del concepto de audiencia
Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Date: 2006
Abstract: Este artículo explica las definiciones del concepto de audiencia aplicadas a lo largo de la historia en el ámbito de la investigación en comunicación. El objetivo es ir más allá de las nociones de masa, sociedad e individuo. El autor propone utilizar el concepto de "campo social", creado por Pierre Bourdieu, en el estudio de la audiencia y defiende el papel de la investigación crítica.
Abstract: This article discusses the definitions of the concept of audience used throughout history in the area of communication research. Its aim is to go beyond the notions of mass, society and individual. The author proposes to use the concept of "social field", created by Pierre Bourdieu, in the study of audience and also advocates the importance of critical research.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castella
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Concepto de audiencia ; Metodología ; Audience concept ; Methodology
Published in: Revista Fronteiras, Vol. 8, Num. 3 (2006) , p. 196-202, ISSN 1984-8226

Adreça alternativa: https://revistas.unisinos.br/index.php/fronteiras/article/view/6134


7 p, 85.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2015-05-06, last modified 2023-03-23



   Favorit i Compartir