Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/132123
Pot tenir la llei efectes pedagògics?
Noguera, José A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Sociologia Analítica i Disseny Institucional (GSADI))
Tena, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Sociologia Analítica i Disseny Institucional (GSADI))
León, Francisco J. (Universitat de Girona. Grup de Sociologia Analítica i Disseny Institucional (GSADI))
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia

Data: 2015
Resum: Tradicionalment els debats sobre per què els ciutadans obeeixen la llei s'han centrat en l'efecte dissuasiu de les sancions i en les percepcions de legitimitat i justícia. En els darrers anys, però, s'està estenent la idea que la llei també pot tenir efectes pedagògics (tècnicament anomenats informatius) sobre els ciutadans. Investigadors de la UAB i de la UdG han dut a terme un experiment on-line amb el que aporten la primera evidència empírica disponible de la possible existència d'aquests efectes. Els investigadors mostren que, en determinades circumstàncies, la llei podria modificar el comportament dels individus informant-los que la seva conducta resulta perjudicial per a ells mateixos. Si el resultat es confirma, l'efecte informatiu de la llei podria constituir un fenomen de gran importància política i social, ja que obriria la porta, en determinats casos, a generar obediència a la llei de manera senzilla i barata, evitant molts dels efectes contraproduents de les regulacions.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Publicat a: UAB divulga, Abril 2015, ISSN 2014-6388



2 p, 95.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2015-05-18, darrera modificació el 2016-07-16



   Favorit i Compartir