visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Artículos > Artículos publicados > Pot tenir la llei efectes pedagògics? |
Título variante: | Pot tenir la llei efectes pedagògics? |
Fecha: | 2015 |
Resumen: | Tradicionalment els debats sobre per què els ciutadans obeeixen la llei s'han centrat en l'efecte dissuasiu de les sancions i en les percepcions de legitimitat i justícia. En els darrers anys, però, s'està estenent la idea que la llei també pot tenir efectes pedagògics (tècnicament anomenats informatius) sobre els ciutadans. Investigadors de la UAB i de la UdG han dut a terme un experiment on-line amb el que aporten la primera evidència empírica disponible de la possible existència d'aquests efectes. Els investigadors mostren que, en determinades circumstàncies, la llei podria modificar el comportament dels individus informant-los que la seva conducta resulta perjudicial per a ells mateixos. Si el resultat es confirma, l'efecte informatiu de la llei podria constituir un fenomen de gran importància política i social, ja que obriria la porta, en determinats casos, a generar obediència a la llei de manera senzilla i barata, evitant molts dels efectes contraproduents de les regulacions. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: | Català i Castellà |
Documento: | Article ; divulgació ; Versió publicada |
Publicado en: | UAB divulga, Abril 2015, ISSN 2014-6388 |
Català 2 p, 95.9 KB |
Español 3 p, 707.3 KB |