Web of Science: 0 cites, Scopus: 5 cites, Google Scholar: cites
Espacios de trabajo geométrico sintético y analítico de profesores y su práctica en el aula
Henríquez Rivas, Carolina Andrea (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Montoya Delgadillo, Elizabeth (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)

Títol variant: Espais de treball geomètric sintètic i analític de professors i la seva pràctica a l'aula
Títol variant: Synthetic and analytic geometrical working space of teachers and their practices in the classroom
Data: 2015
Resum: En este trabajo mostramos los resultados de un estudio realizado sobre el trabajo matemático de dos profesores nóveles en su práctica en el aula, cuando las temáticas involucran los enfoques de geometría euclidiana sintéticos y analíticos. Presentamos el Espacio de Trabajo Matemático (ETM) idóneo de cada docente, específicamente las circulaciones entre las componentes de los planos epistemológico y cognitivo y, el paradigma geométrico privilegiado. Los resultados proporcionan datos empíricos respecto a la práctica docente al usar distintos métodos geométricos y sobre la posibilidad de complementarlos, además, el tema se presenta como una nueva dimensión de estudio para el ETM.
Resum: En aquest treball vam mostrar els resultats d'un estudi realitzat sobre el treball matemàtic de dos professors novells en la seva pràctica a l'aula, quan les temàtiques involucren els enfocaments de geometria euclidiana sintètics i analítics. Presentem l'Espai de Treball Matemàtic (ETM) idoni de cada docent, específicament les circulacions entre les components dels plànols epistemològic i cognitiu i, el paradigma geomètric privilegiat. Els resultats proporcionen dades empíriques respecte a la pràctica docent en usar diferents mètodes geomètrics i sobre la possibilitat de complementar-los, a més, el tema es presenta com una nova dimensió d'estudi pel ETM.
Resum: In this paper we show the results of a study in relation to the mathematical work and practice of two novice teachers, when the classroom topic involved the differing views related to synthetic and analytic Euclidean geometry. We present the ideal mathematical working space (MWS) for each teacher, specifically, the movements between the components of the epistemological and cogni¬tive planes, and the privileged geometric paradigm. The results provide empirical information regarding the teaching practice when using different geometric methods and on the possibility of complemen¬ting them, and furthermore the topic is presented as a new way of studying through the MWS.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Trabajo matemático ; Paradigma geométrico ; Profesor ; Treball matemàtic ; Paradigma geomètric ; Professor ; Mathematical working ; Geometrical paradigm ; Teacher
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 51-70 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n2-henriquez-montoya
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293265
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n2-henriquez-montoya
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1408


20 p, 594.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-06-04, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir