La protección de los usuarios en el sector de las Telecomunicaciones
Ceba Vega, Javier
Gete-Alonso Calera, Ma. del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Data: 2015
Descripció: 53 pag.
Resum: La evolución tecnológica ha conllevado que los servicios de telecomunicaciones prestados por las operadoras de telefonía e Internet cada vez sean más amplios y complejos, cuyo contenido a menudo resulta de difícil comprensión por los consumidores. La regulación constante derivada de los problemas que se suscitan en la práctica, la pluralidad de normas que regulan el sector de las telecomunicaciones y la falta de competencia en un mercado fuertemente oligopolista no han ayudado a evitar situaciones de abuso en un sector de gran dependencia social y económica. El presente estudio pretende identificar los principales problemas de protección de los usuarios de servicios de telecomunicaciones, relacionar los derechos reconocidos a cada tipo de consumidor y justificar una regulación sectorial de protección de los usuarios en las telecomunicaciones.
Resum: L'evolució tecnològica ha comportat que el serveis de telecomunicacions oferts per les companyies operadores de telefonia i Internet cada cop siguin més amplis i complexos amb un contingut sovint difícil de comprendre pels consumidors. La constant regulació fonamentada pels problemes que sorgeixen a la pràctica, la pluralitat de normes reguladores del sector de les telecomunicacions i la falta de competència d'un mercat fortament oligopolista no ha ajudat gens a evitar les situacions abusives d'un sector de gran dependència social i econòmica. El present estudi pretén identificar els principals problemes de protecció dels usuaris dels serveis de telecomunicacions, relacionar els drets reconeguts a cada tipus de consumidor i justificar una regulació sectorial de protecció dels usuaris de les telecomunicacions.
Resum: Technological evolution has led to broader and more complex services offered by Internet and phone operators on telecommunications market. However, those services are often difficult to grasp by customers. The permanent regulation on telecommunication due to practise problems, its diverse acts ruling the sector and the lack of competitiveness have not lessened the consumption regulation misuse in a market defined by social and economic dependence on telecommunications. The present report aims to identify the main customer protection issues on telecommunication services, to link those rights recognized to each kind of customer and to point out the need of a customer protection regulation on telecommunications.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Dret [2500786]
Pla d'estudis: Grau en Dret [949]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Dret a la intimitat



53 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Dret. TFG

 Registre creat el 2015-06-29, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir