Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/133066
Literacy and Technologies in EFL Settings : Fostering Reading Comprehension on the Internet
Girón-García, Carolina (Universitat Jaume I)

Data: 2015
Resum: In a period of dramatic technological change (Kellner, 2000) Information and Communication Technologies (ICTs) are developing exponentially and this has inevitably had an impact on how learning and literacy in the 21st century are being redefined (Benson & Chik, 2010). For this reason, educators have the need and the responsibility to adapt and integrate the curricula into a new digital context (Schmar-Dobler, 2003), making use of available digital tools in order to ensure that education is relevant to the demands of today’s society (Kress, 2003; Luzón, 2002). This article highlights the role of digital literacy to foster reading comprehension on the Internet in order to solve problems, activities, tasks; or simply to satisfy learners’ needs by providing an overview of one pedagogical intervention and qualitative data that shows its successful implementation.
Resum: En un època de canvis tecnològics dramàtics (Kellner, 2000), les Tecnologies de la Comunicació i Informació (TIC) s'estan desenvolupant de manera exponencial. Inevitablement, això ha tingut un impacte en com s'estan redefinint els conceptes de l'aprenentatge i de l'alfabetització al segle 21 (Benson & Chik, 2010). Per aquesta raó, els educadors tenen la necessitat i la responsabilitat d'adaptar i integrar els seus plans d'estudi en un nou context digital (Schmar-Dobler, 2003), fent ús de les eines digitals disponibles a fi de garantir que l'educació sigui pertinent a les demandes de la societat actual (Kress, 2003; Luzón, 2002). Aquest article posa en relleu el paper de l'alfabetització digital per fomentar la comprensió de la lectura a Internet per tal de resoldre problemes, completear activitats i tasques; o simplement per satisfer les necessitats dels alumnes. L'article proporciona una visió general d'una intervenció pedagògica i delinea dades qualitatives que mostra la seva implementació reeixida.
Resum: En un época de cambios tecnológicos dramáticos (Kellner, 2000), las Tecnologías de la Comunicación y Información (TIC) se están desarrollando de manera exponencial. Inevitablemente, esto ha tenido un impacto en cómo se están redefiniendo los conceptos del aprendizaje y de la alfabetización en el siglo 21 (Benson & Chik, 2010). Por esta razón, los educadores tienen la necesidad y la responsabilidad de adaptar e integrar sus planes de estudio en un nuevo contexto digital (Schmar-Dobler, 2003), haciendo uso de las herramientas digitales disponibles a fin de garantizar que la educación sea pertinente a las demandas de la sociedad actual (Kress, 2003; Luzón, 2002). Este artículo pone de relieve el papel de la alfabetización digital para fomentar la comprensión de la lectura en Internet con el fin de resolver problemas, completear actividades y tareas; o simplemente para satisfacer las necesidades de los alumnos. El artículo proporciona una visión general de una intervención pedagógica y delinea datos cualitativos que muestra su implementación exitosa.
Resum: Dans une période de changement technologique spectaculaire (Kellner, 2000) les technologies de l'information et de la communication (TIC) se développent de façon exponentielle, ce qui a inévitablement eu un impact sur la façon dont ils sont en train de redéfinir les concepts de l'apprentissage et de l'alphabétisation dans le 21e siècle (Benson & Chik, 2010). Pour cette raison, les éducateurs ont le besoin et la responsabilité d'adapter et d'intégrer leurs programmes dans un nouveau contexte ‘digital’ (Schmar-Dobler, 2003), faisant usage des outils électroniques disponibles afin d'assurer que l'éducation est pertinente aux exigences de la société d'aujourd'hui (Kress, 2003; Luzón 2002). Cet article met en évidence le rôle de l'alphabétisation numérique pour favoriser la compréhension de la lecture sur l'Internet afin de résoudre des problèmes, des activités, des tâches; ou simplement pour satisfaire les besoins des apprenants en donnant un aperçu de l'une intervention pédagogique et des données qualitatives qui montre sa mise en œuvre réussie.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: New literacies ; Spontaneous new literacies ; Technology ; TEFL ; Cybertask ; Nuevas alfabetizaciones ; Nueva alfabetizaciones espontáneas ; La tecnología ; La didáctica de la lengua inglesa como lengua extranjera ; Ciber-tareas ; Noves alfabetitzacions ; Nova alfabetitzacions espontànies ; La tecnologia ; La didàctica de la llengua anglesa com a llengua estrangera ; Ciber-tasques
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (2015) , p. 69-100 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297829
DOI: 10.5565/rev/jtl3.616


32 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-07-01, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir