Google Scholar: cites
Editors' Notes
Kim, Ha Ram (Hannah) (University of Illinois at Urbana-Champaign)
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Títol variant: Notes de les editores
Títol variant: Note de l'éditrice
Títol variant: Nota de la editora
Data: 2015
Resum: There is ample evidence that a shift towards more integration of web 2. 0 in education is taking place, in particular in language teaching and learning. Surveys indicate that a growing number of schools in primary, secondary and higher education have access to web 2. 0 tools, although how they are used to technologically-enhance the language learning process is a question that needs to be addressed. Quite often discussion of integration of technology focuses on specific practices, rather than considering the importance for teachers to critically assess the potential that technology holds for them to improve and innovate the language learning process of their pupils in a way that adjusts to emergent understandings of knowledge construction. These changes inevitably represent new challenges to educational stakeholders from many different angles, not least of which is how to prepare citizens to 'e-function' in an increasingly interconnected world in which 'knowledge' is non-linear, dynamic, and often 'crowd-sourced'. Dealing with new concepts of what it means to teach and to learn in digital environments denotes the need for more researchers willing to delve into these complex issues. With this spirit, the articles in this special issue volume take a close look at both theoretical underpinnings and real practices that aim to integrate technology and language learning as part of a continual social process of shared knowledge-building and communication. v.
Resum: Existeixen probes contundents respecte de l'augment de la incorporació dels entorns web 2. 0 en l'educació, particularment en l'aprenentatge i l'ensenyament de llengües. Les enquestes indiquen que un nombre creixent d'institucions educatives primàries, secundàries i terciàries tenen accés a les eines web 2. 0, tot i que la manera en què aquestes eines poden millorar els processos d'aprenentatge és una qüestió que cal debatre. Sovint la discussió sobre la integració de la tecnologia s'atura en pràctiques específiques, en lloc de considerar la importància que té per als docents d'avaluar críticament el potencial de la tecnologia per millorar i afavorir el processos d'aprenentatge, de manera que s'ajustin a les concepcions actuals sobre la construcció del coneixement. Aquests canvis representen inevitablement nous desafiaments per als actors educatius des de molts angles diferents, un dels més importants dels quals és la forma de preparar la ciutadania per a l'aprenentatge virtual, en un món cada vegada més interconnectat, en què el "coneixement" no és lineal, sinó dinàmic, i sovint construït en col·laboració distribuïda. Les noves concepcions sobre què significa ensenyar i aprendre en entorns digitals reclama més investigació per aprofundir en aquestes qüestions complexes. Amb aquest esperit, els articles d'aquest volum especial observen de prop els fonaments teòrics i també les pràctiques reals que tenen com a objectiu integrar la tecnologia i l'aprenentatge de llengües com a part d'un procés social continu per a la construcció compartida de coneixement de comunicació.
Resum: Existen pruebas contundentes respecto del aumento de la incorporación de los entornos web 2. 0 en la educación, particularmente en el aprendizaje y la enseñanza de lenguas. Las encuestas indican que un número creciente de instituciones educativas primarias, secundarias y terciarias tienen acceso a las herramientas web 2. 0, aunque la manera en que dichas herramientas pueden mejorar los procesos de aprendizaje es una cuestión para debatir. A menudo la discusión sobre la integración de la tecnología a las aulas se detiene en prácticas específicas, en lugar de considerar la importancia que tiene para los docentes evaluar críticamente el potencial de la tecnología para mejorar y favorecer los procesos de aprendizaje, de manera que se ajusten a las concepciones actuales sobre la construcción del conocimiento. Estos cambios representan inevitablemente nuevos desafíos para los actores educativos desde muy diversos àngulos, uno de los cuales es la forma de preparar la ciudadanía para el aprendizaje virtual, en un mundo cada vez más interconectado, en el que el "conocimiento" no es lineal, sino dinámico, y a menudo construido en colaboración distribuida. Las nuevas concepciones sobre qué significa enseñar y aprender en entornos digitales reclama más investigación para profundizar en estas cuestiones complejas. Con este espíritu, los artículos de este volumen especial observan de cerca los fundamentos teóricos y también las prácticas reales que tienen como objetivo integrar la tecnología y el aprendizaje de lenguas como parte de un proceso social continuo para la construcción compartida de conocimiento y de comunicación.
Resum: Il existe des preuves solides sur l'augmentation de l'incorporation des environnements Web 2. 0 dans l'éducation, en particulier dans l'apprentissage et l'enseignement des langues. Des sondages indiquent qu'un nombre croissant d'établissements d'enseignement primaire, secondaire et tertiaire ont accès à des outils Web 2. 0, mais la façon dont ces outils peuvent améliorer le processus d'apprentissage est un sujet de débat. Souvent, la question de l'intégration de la technologie dans la salle de classe se borne à des pratiques spécifiques, au lieu de considérer l'importance pour les enseignants d'évaluer de façon critique le potentiel de la technologie pour améliorer et faciliter le processus d'apprentissage, de sorte à s'ajuster aux idées actuelles sur la construction du savoir. Ces changements posent inévitablement de nouveaux défis pour les acteurs éducatifs, depuis d'angles très différent, dont l'un est la façon de préparer les personnes à l'apprentissage virtuel dans un monde de plus en plus interconnecté, dans lequel "le savoir" est pas linéaire, mais dynamique, et souvent il construit sur une collaboration distribuée. Les nouvelles conceptions de ce que signifie enseignement et l'apprentissage dans les environnements numériques appellent à plus de recherche pour se plonger dans ces questions complexes. Dans cet esprit, les articles de ce numéro spécial regardent de près les fondements théoriques et pratiques actuels qui visent à intégrer la technologie et de l'apprentissage des langues dans le cadre d'un processus continu de construction sociale de partage de connaissances et de communication.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Text en català, castellà, anglès i francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (may-june 2015) , p. 1-12 (Editor's Note) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v8-n2-kim-dooly
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297808
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297810
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297812
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297814
DOI: 10.5565/rev/jtl3.636


12 p, 258.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-07-01, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir