Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/133264
Iniciació educativa a la resistència aeròbica. (III) Cant en cursa : funcions i assignacions
Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)

Títol variant: Iniciación educativa a la resistencia aeróbica. (III) Canto en carrera : funciones y asignaciones
Data: 2014
Resum: L’autor presenta un conjunt de factors didàctics sistemàtics per a la iniciació educativa a la resistència aeròbica centrant-se en mètodes aplicables a la realitat escolar des d’una perspectiva sostenible. La doctrina en què se sustenta va ser desenvolupada per l’autor com a resultat de la seva experiència amb un grup de nens i nenes que van participar en un programa escolar d’educació física cooperativa, un dels continguts mestres del qual era el desenvolupament de la resistència aeròbica. Els criteris d’aplicació didàctica estan considerats des de l’àmbit escolar, de primària o de secundària, si bé poden adaptar-se a altres àmbits, com l’entrenament a qualsevol edat, activitats de temps lliure, etc. L’autor conclou la seva exposició doctrinal i presenta repertoris de cants escolars aplicables a la seva proposta d’interrelació disciplinària entre educació física i educació musical per a la iniciació educativa a la resistència aeròbica des d’una perspectiva sostenible.
Resum: El autor presenta un conjunto de factores didácticos sistemáticos para la iniciación educativa a la resistencia aeróbica, centrándose en métodos aplicables a la realidad escolar desde una perspectiva sostenible. La doctrina en que se sustenta fue desarrollada por el autor como resultado de su experiencia con un grupo de niños y niñas que participaron en un programa escolar de educación física cooperativa, uno de cuyos contenidos maestros era el desarrollo de la resistencia aeróbica. Los criterios de aplicación didáctica están contemplados desde el ámbito escolar, de primaria o de secundaria, si bien pueden adaptarse a otros ámbitos, como el entrenamiento a cualquier edad, actividades de tiempo libre, etc. El autor concluye su exposición doctrinal y presenta repertorios de cantos escolares aplicables a su propuesta de interrelación disciplinar entre educación física y educación musical para la iniciación educativa a la resistencia aeróbica desde una perspectiva sostenible.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; technical report ; publishedVersion
Matèria: Resistència aeròbica ; Cursa econòmica ; Cant en cursa ; Motivació com a satisfacció ; Perseverança en l’esforç ; Repertoris de cants escolars ; Resistencia aeróbica ; Carrera económica ; Canto en carrera ; Motivación como satisfacción ; Perseverancia en el esfuerzo ; Repertorios de cantos escolares
Publicat a: Apunts. Educació física i esports, Núm. 115 (2014) , p. 82-89, ISSN 0214-8757

DOI: 10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2014/1).115.08


Català
8 p, 316.5 KB

Castellà
8 p, 255.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-07-08, darrera modificació el 2016-06-22



   Favorit i Compartir