Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/134058
Filosofia de l'art [100290]
Jaques Pi, Jessica Patricia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Filosofia [802]
Titulació: Filosofia [2500246]
Resum: Aquesta assignatura coincideix en programa, horaris, avaluació i espai amb la de Teoria de l'Art, impartida pel professor Miquel Molins al grau d'Història de l'Art. Això és degut al fet que filosofia i teoria de l'art configuren un continu temàtic i una confluència de territoris acadèmics d'un alt potencial formatiu. Es tracta d'un projecte d'innovació docent en el qual els alumnes del grau de Filosofia i els del grau d'Història de l'art comparteixen una assignatura al seu primer semestre universitari. Els dos professors imparteixen conjuntament cadascuna de les sessions, atenen els alumnes de les dues assignatures indistintament i comparteixen l'avaluació continua de tots els alumnes. Al curs 2015-6 s'esdevé la segona edició d'aquest format. L'assignatura està pensada com una introducció, amb l'objectiu de familiaritzar l'alumne amb el vocabulari i els conceptes fonamentals de la Teoria i la Filosofia de l'art. Durant el curs s'analitzaran les principals qüestions o problemes a l'entorn del fet artístic que s'han plantejat els estudiosos, els artistes, els teòrics, els filòsofs o els crítics de l'art. L'objectiu general de l'assignatura és que l'alumne conegui la intersecció entre l'art i el pensament i, concretament, la capacitat de l'art per a ser un lloc idoni per a aquest, així com la transitivitat entre teoria i pràctica de l'art. 1 Filosofia de l'art 2015 - 2016 L'assignatura es configura en una ferma correlació amb la pràctica artística i s'afirma com a estètica aplicada. Els objectius específics de l'assignatura són: 1. Elaboració d'un argumentari i un vocabulari per a comprendre i explicar l'art com a un lloc idoni per al pensament 2. El coneixement dels períodes fonamentals de la confluència entre art i filosofia, així com les afinitats amb altres formes de coneixement 3. La comprensió d'alguns processos creatius de la confluènciaentre art i filosofia. 4. El coneixement de les tensions principals entre art, ciència i filosofia 5. La comprensió de l'art com lloc un de construcció i destrucció de comunitat 6. Cultiu del sentit estètic de l'alumne com a requeriment per al coneixement i l'obertura del món 7. Primeres configuracions de projectes en estètica aplicada 8. Projecció, si s'escau, dels coneixements de l'assignatura als futurs TFG i a altres recerques i projectes de l'estudiant.
Llengua: Català.



Català
8 p, 40.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir