Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135041
Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674]
Salas, Nayme Daniela
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Educació social [827]
Titulació: Educació social [2500260]
Resum: L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. Això fa imprescindible un espai, en la titulació d'Educació Social, per reflexionar sobre la formació lingüística del futur educador. Aquesta reflexió s'ha d'entendre en sentit ampli, i afecta tant els aspectes d'aprenentatge de segones llengües en situacions socialment desafavories com aspectes més d'arrel lligades a la pròpia naturalesa de l'ensenyament i aprenentatge de la llengua (especialment composició escrita, comprensió lectora i el rol de la literatura per abordar la diversitat a l'aula). Aquesta assignatura té una clara complementarietat amb l'assignatura de segon semestre "Educació amb les persones adultes", per tal com s'hi aborden aspectes relatius a la importància de saber actuar de forma lingüísticament competent en un context social amb elevades exigènces comunicatives. Per altra banda és una assignatura molt important per als estudiants que vulguin fer la menció "Educació d'adults" a quart curs. Els objectius formatius de l'assignatura són: Tenir nocions bàsiques sobre teories i nivells lingüístics. Conèixer els factors sociolingüístics i socioculturals que condicionen l'ús lingüístic. Tenir nocions dels enfocaments teòrics que intenten explicar l'aprenentage de segones llengües. Aprofundir en el funcionament de les nostres dues llengües oficials mitjançant la comparació amb llengües dels principals grups d'immigrants al nostre entorn. Conèixer i aplicar els models teòrics a la didàctica de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua amb persones adultes. Conèixer i aplicar els models teòrics i les propostes didàctiques que s'en desprenen quant a l'ensenyament-aprenentatge de la llengua escrita.
Llengua: Català.



Català
6 p, 35.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir