Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135053
Imatges i símbols. relacions afectives i de gènere [101687]
Martorell Soldevila, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Logopèdia [828]
Titulació: Logopèdia [2500893]
Resum: L'estudi de les diferents formes d'interpretació i producció dels sistemes simbòlics de la nostra cultura ens permeten conèixer aspectes importants de les representacions mentals i també d'aspectes funcionals de l'individu, la qual cosa constitueix una eina important de diagnòstic i intervenció d'ordre psicològic i pedagògic. 1. Estudi de les representacions mentals expressades a través de diferents sistemes de simbolització: temes d'ordre cognitiu, i en especial d'ordre socio-afectiu i de gènere. 2. Estudi de l'evolució i la construcció d'alguns sistemes de símbols i signes de la nostra cultura (construcció dels significats del llenguatge, dels objectes, de les imatges gràfiques (dibuix), audiovisuals, etc. ) per part de la població infantil i adulta. Mecanismes psicològics i funcionals d'elaboració i d'interpretació d'aquests sistemes simbòlics. 3. Utilització dels estudis anteriorment esmentats com a instrument d'anàlisi psicològica i psicopedagògica de les conductes de simbolització en diversos temes en general i en particular en els esmentats temes d'ordre socio-afectiu i de gènere 4. Aportació d'enfocaments psicopedagògics conseqüents, d'utilitat en tasques de diagnòstic i reeducació específica. En acabar l'assignatura l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Conèixer les relacions entre alguns sistemes de simbolització pròpies de la nostra cultura i l'evolució de les representacions mentals de l'individu. 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes de simbolització (llenguatge, accions simbòliques, imatges, dibuix, escriptura, etc. ). Quan els han d'entendre i quan els han de produir. 3. Utilitzar els esmentats sistemes de simbolització com a eines d'exploració sobre temes diversos, en especial els temes d'ordre socio-afectiu i de gènere. 4. Utilitzar diferents sistemes de simbolització en tasques d'ordre psicològic i psicopedagògic.
Llengua: Català.



Català
7 p, 36.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir