Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135261
Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II [101988]
Comes Solé, Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural II" suposa una assignatura que dóna continuïtat i completa el procés d'aprenentatge de l'assignatura "Didàctica del Coneixement del Medi Social i Natural I" que l'alumnat haurà realitzat en el semestre anterior. La nova assignatura es proposa desenvolupar les competències professionals relacionades amb l'aplicació a l'aula dels coneixements treballats a l'assignatura anterior i la capacitat de justificar adequadament la seva pràctica. Es centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil. 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula. 2. Conèixer, ser capaç d'analitzar i innovar seqüències didàctiques prèviament dissenyades i/o aplicades a l'aula, tot justificant des de la teoria, l'adequació de la pràctica que es proposa. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar pràctiques didàctiques interdisciplinàries d'aula d'infantil, tot identificant els continguts de l'àrea de descoberta de l'entorn i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria treballada i les directrius curriculars i del context educatiu, de manera que demostrin l'autonomia i creativitat necessàries per poder exercir la seva professió docent de manera competent. 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre problemes didàctics de manera compartida i efectiva.
Llengua: Català.



Català
6 p, 52.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir