Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135318
Matemàtiques per a comprendre el món [102056]
Alberti Palmer, Miguel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Educació primària [1140] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. Aquesta assignatura ha de donar eines i estratègies per al professorat que vulgui aprofundir en la didàctica de la matemàtica i la seva relació amb el món, tant des de la perspectiva de l'aplicació de les matemàtiques als mons físic o natural i sociocultural com des de la perspectiva de la inspiració en ambdós mons per a inspirar/crear matemàtiques i dissenyar, gestionar i avaluar intervencions en l'aula de matemàtiques de primària segons aquests referents. S'imparteix quan l'alumnat ja ha cursat les assignatures obligatòries: Matemàtiques per mestres, Aprenentatge de les matemàtiques i currículum i Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques, i que vulguin o bé cursar-la com assignatura de lliure elecció, o bé per obtenir la menció en didàctica de les matemàtiques. És per això que des de l'assignatura Matemàtiques per comprendre el món es vol incidir en el coneixement del món que ens envolta (tant físic i natural com social) des del punt de vista de les matemàtiques, per donar eines a fi d'oferir recursos i estratègies que permetin als/les futurs/es docents presentar una matemàtica amb sentit, utilitat i significat a primària. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics. Es treballenaspectes de numeració i càlcul, relacions i canvi, espai i forma, mesura, i estadística i atzar per tal de comprendre el món que ens envolta i tenir eines didàctiques per a dissenyar intervencions a l'aula de matemàtiques de primària. Malgrat tot, això no vol dir que els processos i continguts matemàtics que es treballin hagin de limitar-se única i exclusivament als del currículum de primària, sinó que el/la mestre/a hauria de d'assolir les competències matemàtiques necessàries per a interpretar part del món que l'envolta i per a saber limitar-se i adaptar-se al nivell de primària a l'hora de portar-les a l'aula. El/la mestre/a ha de conèixer més del que necessita aprendre l'alumnat. Es concreten els següents objectius específics: 1 Matemàtiques per a comprendre el món 2015 - 2016 1. Conèixer diferents aplicacions de les matemàtiques tant des del punt de vista de l'entorn sociocultural com físic/natural. 2. Dissenyar intervencions per a l'ensenyament de les matemàtiques a primària en base a aquests aplicacions. 3. Dissenyar, planificar, gestionar i avaluar activitats d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques en base als criteris marcats pel currículum de primària. 4. Treballar els continguts matemàtics de l'entorn fent servir metodologies didàctiques eficients. 5. Conèixer el paper del món que ens envolta (natural i sociocultural) per a crear matemàtiques en un sentit invers al de l'aplicació esmentat abans. 6. Conèixer idees matemàtiques d'altres mons culturals presents en els aules de primària.
Llengua: Català.



Català
6 p, 34.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2016-07-19



   Favorit i Compartir