Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135322
Connexions i contextos en matemàtiques [102060]
Tinoco Balongo, Juan Carlos
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Educació primària [1140] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Davant la llum blanca, Isaac Newton, va idear un pla per fer-la passar a traves d'un prisma de vidre que va revelar un preciós arc de sant Martí que va deixar meravellats als experts de la Royal Society. Això va generar una pregunta directa, estava la llum blanca composada per tots els colors o era el prisma el que tintava la llum? Sense més complexitat que fer passar la llum multicolor per un altre prisma idèntic, va revertir l'efecte, tornant a veure's la llum blanca. Aquest procés, va ser una mica més complex , però va resoldre el dubte. De la mateixa manera que Sir Isaac, fem passar molts conceptes matemàtics a través del prisma del sistema educatiu, descomponent-los en les diferents matèries. En canvi, el nostre alumnat no és tant exigent com la Royal Society i amb aquest primer experiment te suficient. Els/Les docents esperem que l'alumnat sigui capaç d'arribar a la conclusió del segon prisma i que tot i els múltiples matisos del concepte, la llum blanca s'il·lumini al final del camí. La realitat ens mostra que no es una tasca fàcil i que cal generar oportunitats d'aprenentatge per desenvolupar-la. En aquesta assignatura aprendrem a detectar oportunitats d'aprenentatge a diferents contextos que ens portaran a practicar l'ús del segon prisma, connectant les diferents matèries per treballar conceptes matemàtics de forma més amplia. Per fer això ens centrarem en aquells models pràctics utilitzats a les aules de les escoles innovadores: el treball per projectes i el treball per racons, tot desenvolupant les eines d'avaluació necessàries. Així doncs, aprendrem a utilitzar eines per reconduir aquest arc de sant Martí de matèries a un segon prisma, el del treball interdisciplinar. OBJECTIUS: Identificar, aprofitar i crear oportunitats d'aprenentatge matemàtic dins de situacions quotidianes o associades a d'altres matèries. Cerca, detectar i connectar activitats, dotant-les de caràcter competencial i interdisciplinar. 1 Connexions i contextos en matemàtiques 2015 - 2016 Analitzar, dissenyar i crear activitats d'aprenentatge de manera cooperativa i interdisciplinar. Conèixer, contextualitzar i practicar activitats de caràcter connector com el treball per racons o el treball per projectes. Analitzar, dissenyar I desenvolupar instruments d'avaluació per activitats formadores i competencials.
Llengua: Català.



Català
5 p, 36.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2016-07-19



   Favorit i Compartir