Data: |
2015-16 |
Resum: |
Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots els futurs mestres d'educació primària. En concret dóna eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social de llengües en contacte com el català. Els objectius formatius de l'assignatura són : - Conèixer la diversitat lingüística del món actual, els fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i la incidència d'aquests fenòmens en l'establiment de polítiques lingüístiques, amb una atenció especial a Europa, l'Estat espanyol i Catalunya. - Conèixer les característiques de les competències lingüístiques de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics. - Conèixer els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre: la planificació de la formació lingüística dels escolars en un context de contacte de llengües en què s'imparteix un currículum multilingüe en aules lingüísticament heterogènies. - Tenir criteris per actuar en la diversitat de processos que intervenen en l'aprenentatge de llengües, tot donant la importància necessària a la interacció oral i sabent establir relacions entre els diferents continguts d'altres àrees, per tal que aquest aprenentatge esdevingui significatiu, funcional i competencial. - Adquirir coneixements i competències didàctiques i professionals de base sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres a l'Educació Primària. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |