Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135337
Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087]
Couso Lagaron, Digna Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Educació primària [1140] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic. A l'assignatura s'utilitzen les idees científiques i matemàtiques (el que anomenem continguts de la ciència i la matemàtica escolar) i de didàctica de les ciències i les matemàtiques (com ara la modelització i l'argumentació científica i matemàtica, el paper del llenguatge, la importància de la contextualització, etc. ) apreses a les assignatures obligatòries de ciències i matemàtiques del grau per tal de dissenyar i planificar tant la implementació com l'avaluació d'activitats i seqüències d'ensenyament i aprenentatge competencials i innovadores a l'aula de primària. Des d'una visió de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències i les matemàtiques com a pràctica científica i matemàtica escolar, es pretén planificar i avaluar activitats que integren el fer, pensar i parlar ciències i matemàtiques a l'aula, es a dir, que promouen la indagació científica i la resolució de problemes matemàtics, la modelització i la comunicació i/o argumentació de les ciències i les matemàtiques en l'alumnat, tot reflexionant sobre la naturalesa de l'activitat científica i matemàtica que reflecteixen aquestes activitats Des d'una visió de l'aprenentatge com a progressió de coneixement i competència al llarg de l'escolartizació, el disseny i seqüenciació dels aprenentatges es planteja a nivell de conversa, sessió, unitat didàctica, curs i etapa escolar, utilitzant les idees de cicle d'aprenentatge i progressió d'aprenentatge per guiar l'acció docent. 1 Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic 2015 - 2016 Des del punt de vista de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges, l'avaluació es planteja com integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge, on el foment de la metacognició i autoregulació en l'alumnat es considera essencial i es fomenta mitjançant l'ús d'estratègies d'avaluació innovadores com ara la co-avalaució i l'auto-avaluació, així com el disseny compartit de rúbriques d'avaluació. Finalment, des d'un marc competencial en el que s'ensenyen i aprenen ciències i matemàtiques per "actuar" en el món (és a dir, per reflexionar, argumentar, decidir, avaluar, etc. amb coneixement i pensament científic i matemàtic), aquestes activitats i seqüències d'ensenyament i aprenentatge han d'estar contextualitzades en contextos adients amb rellevància personal, social o global per l'alumnat. Entre d'altres, es treballaran les controvèrsies socio-científiques com a contextos especialment útils per promoure el pensament crític de l'alumnat. Els objectius de l'assignatura són: 1) Aprofundir en la indagació, la resolució de problemes, la modelització i l'argumentació (fer, pensar i parlar) com a pràctiques científiques i matemàtiques escolars i planificar i avaluar activitats d'ensenyament i aprenentatge que les integrin. 2) Dissenyar i avaluar seqüències d'activitats d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons, . . . d'acord a les idees de cicle d'aprenentatge i progressió de coneixement als nivells micro i macro de l'àmbit científico-matemàtic. 3) Proposar i avaluar activitats d'avaluació des de la perspectiva de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges. 4) Justificar i utilitzar contextos d'ensenyament i aprenentatge adequats per l'ensenyament de les ciències i les matemàtiques i rellevants per l'alumnat des del punt personal, social i/o global.
Llengua: Català.



Català
6 p, 37.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2016-07-19



   Favorit i Compartir