Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/135990
Desenvolupament Psicomotriu del Nen i Fisiopatologia Pediàtrica [102977]
Guarino, Federica
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Fisioteràpia [961]
Titulació: Fisioteràpia [2500892]
Resum: L'assignatura té com a objectiu oferir al fisioterapeuta en formació una visió general sobre les peculiaritats del nen respecte a l'adult, els coneixements teòrics bàsics sobre el desenvolupament psicomotor infantil normal i patològic, les eines per avaluar-ho en el context clínic. L'alumne es familiaritzarà amb la valoració del desenvolupament psicomotor, que constituirà l'eina clau per realitzar un correcte abordatge de les diferents situacions que es poden trobar en la pràctica clínica de pediatria, i el punt de partida per definir els objectius terapèutics i elaborar el pla de tractament. A través d'un recorregut per la patologia pediàtrica que més freqüentment pot requerir l'actuació i el seguiment per part del fisioterapeuta, es farà especial recalcament en el paper exercit per aquest dins de l'equip multidisciplinari d'atenció al nen i a la seva família. Es tractaran amb especial atenció alguns temes, com el seguiment dels nens amb antecedents de risc neurològic (prematuritat, encefalopatía deguda a la hipòxia-isquèmia), el tractament multidisciplinari de la paràlisi cerebral, la patologia respiratòria en pediatria i les malalties neuromusculars: aquests temes ens serviran de model i exemple per aplicar a una situació clínica els coneixements teòrics i els conceptes bàsics que s'ofereixen al llarg de l'assignatura, proporcionant a l'alumne eines clíniques per treballar amb nens de diferents edats i exercitant la cerca d'estratègies individualitzades per aconseguir els objectius del tractament.
Llengua: Català.



Català
1 p, 51.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir