Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/136533
Biologia Cel·lular [103979]
Martín Flix, Marta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Nanociència i Nanotecnologia [983]
Titulació: Nanociència i Nanotecnologia [2501922]
Resum: L'assignatura Biologia Cel·lular s'imparteix en el 1er semestre del 1er curs del Grau de Nanociència i Nanotecnologia i també en el mateix període d'altres titulacions de la Facultat de Ciències i Biociències. Per tant es pot considerar una assignatura de caràcter bàsic. Els objectius formatius són que l'estudiant, en finalitzar l'assignatura, sigui capaç de: 1. Reconèixer les principals diferències entre les cèl·lules procariotes i eucariotes. 2. Descriure l'estructura, composició i característiques principals de les membranes cel·lulars. 3. Explicar l'organització i composició d'altres elements de la superfície cel·lular. 4. Descriure els processos de transport a través de les membranes cel·lulars. 5. Descriure l'estructura, composició i funció dels diferents compartiments de les cèl·lules eucariotes, així com les relacions existents entre ells. 6. Explicar el paper dels mitocondris en la bioenergètica cel·lular. 7. Descriure els sistemes de classificació i les rutes de trànsit intracel·lular de proteïnes. 8. Descriure la composició de la cromatina i la seva organització en cèl·lules interfàsiques i en divisió. 9. Enumerar els components del citoesquelet i descriure la seva composició i estructura. 10. Explicar la contribució del citoesquelet a la forma i al moviment cel·lular. 11. Identificar i descriure les molècules, estructures i processos implicats en la relació i comunicació de la cèl·lula amb el medi extern i amb altres cèl·lules. 1 Biologia Cel·lular 2015 - 2016 12. Identificar les molècules implicades en la regulació del cicle cel·lular i explicar la seva funció en el sistema de control del cicle. 13. Enumerar i descriure les diferents fases de la divisió cel·lular mitòtica i meiòtica i comparar els dos tipus de divisions cel·lulars. 14. Relacionar el funcionament de la cèl·lula eucariota amb les causes d'algunes malalties. 15. Integrar i aplicar els coneixements teòrics adquirits per interpretar els resultats d'experiments científics senzills i per resoldre problemes experimentals de biologia cel·lular. 16. Utilitzar la terminologia científica adequada en el camp de la biologia cel·lular.
Llengua: Català.



Català
9 p, 51.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir