Resum: |
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. Donat que entre les competències del futur psicòleg sanitari hi ha les vinculades a la investigació, el TFM pretén professionalitzar el futur Màster en Psicologia General Sanitària en matèria d'investigació, i no tant en el sentit de convertir-lo en un professional productor de ciència, professió per a la qual capaciten els Màsters en Recerca i els Doctorats, sinó en el sentit de convertir-lo en un professional capaç de consumir ciència, és a dir, capaç de buscar, trobar, llegir, entendre i aprofitar fonts d'informació amb base científica per tal de donar resposta a necessitats i problemes sanitaris. Per aconseguir aquest propòsit, el TFM situa l'estudiant en posició de desplegar i combinar totes les habilitats desenvolupades fins al moment per tal de 1) resoldre el problema o pregunta que abordi i, d'aquesta manera, 2) demostrar que posseeix la capacitat per a la qual l'acreditarà el MUPGS: la d'utilitzar els seus coneixements i habilitats per resoldre problemes reals. A l'annex 1 es presenta el llistat de competències vinculades al TFM i que orienta sobre el que s'espera que sàpiga fer l'estudiant en acabar el treball. En el context de validar-se com a futur professional capaç d'investigar en el seu context aplicat, l'estudiant esdevé un actiu important per a la recerca,tant per a aquells equips que ja tinguin línies consolidades com per a les potencials línies emergents. |