Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/136866
Significados del signo de igual y aspectos de su enseñanza : un estudio realizado con estudiantes de primer año de enseñanza secundaria y sus profesores
Burgell García, Federico (Consejo de Formación en Educación)
Ochoviet Filgueiras, Teresa Cristina (Consejo de Formación en Educación)

Títol variant: Significats del signe d'igual i aspectes del seu ensenyament : un estudi realitzat amb estudiants de primer any d'ensenyament secundari i els seus professors
Títol variant: Meanings of the equal sign and aspects of its teaching : a study carried out with students of the first form of Secondary School and their teachers
Data: 2015
Resum: En este artículo presentamos resultados de un estudio que indaga en los significados que le atribuyen al signo de igual estudiantes que están cursando el primer año de enseñanza secundaria en un liceo de Montevideo (12-13 años) y en aspectos de su enseñanza. Los resultados muestran que una parte importante de los alumnos interpreta el signo de igual como el indicador del resultado de una operación y no como el indicador de una relación de equivalencia, interpretación que resulta imprescindible para el abordaje del álgebra en el nivel medio. Además, detectamos que los profesores no le brindan al tema una atención especial.
Resum: En aquest article presentem resultats d'un estudi que indaga en els significats que li atribueixen al signe d'igual estudiants que estan cursant el primer any d'ensenyament secundari en un liceu de Montevideo (12-13 anys) i en aspectes del seu ensenyament. Els resultats mostren que una part important dels alumnes interpreta el signe d'igual com l'indicador del resultat d'una operació i no com l'indicador d'una relació d'equivalència, interpretació que resulta imprescindible per a l'abordatge de l'àlgebra en el nivell mitjà. A més, detectem que els professors no li brinden al tema una atenció especial.
Resum: In this paper we are presenting some results of a study that inquires about the meanings assigned to the equal sign by students of the first form of Secondary School in Montevideo (12-13 years old) and some aspects of its teaching. The results show that a significant number of the students interpret the equal sign as the indicator of the result of an operation and not as an indicator of an equivalence relation that is essential for addressing algebra at the secondary level. In addition, it was detected that mathematics teachers do not give special attention to this issue.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Igualtat matemàtica ; Signe d'igual ; Pre àlgebra ; Àlgebra ; Ensenyament secundari ; Mathematical equality ; Equal sign ; Pre-algebra ; Algebra ; Secondary school ; Igualdad matemática ; Signo de igual ; Pre álgebra ; Álgebra ; Enseñanza secundaria
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 77-98 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1561


22 p, 3.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-07-31, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir