Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/136993
Catálogo crítico de diccionarios didácticos actuales, con especial atención al tratamiento de la homonimia y la polisemia
Planells Medina, Samanta
Garriga Escribano, Cecilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2015
Descripció: 50 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Titulació: Llengua i literatura espanyoles [2500248]
Resum: El diccionario ha sido considerado una herramienta didáctica que afianza los pasos del alumno en el proceso de aprendizaje y en las sucesivas etapas de formación. Para alcanzar tal objetivo el lexicógrafo debe tomar una serie de decisiones que se adecuen a sus necesidades y conocimientos. En esta línea, el presente trabajo pretende la elaboración de un catálogo de diccionarios didácticos actuales, a partir del cual se realizará un análisis contrastivo de tres de ellos. Esto permitirá, a su vez, centrar el estudio en un aspecto concreto: el tratamiento de la homonimia y la polisemia y la repercusión que dicho tratamiento tiene en el escolar.
Resum: El diccionari ha estat considerat un instrument didàctic que aferma els passos de l’alumne en el procés d’aprenentatge i en les successives etapes de formació. Per tal d’aconseguir aquest objectiu, el lexicògraf ha de prendre una sèrie de decisions que s’adaptin a les seves necessitats i coneixements. En aquesta direcció, el present treball pretén l’elaboració d’un catàleg de diccionaris didàctics actuals, a partir del qual es farà una anàlisi contrastiva de tres d’ells. Això permetrà, al seu torn, centrar l’estudi en un aspecte concret: el tractament de l’homonímia i la polisèmia i la repercussió que aquest té en l’escolar.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Lexicografía didáctica ; Diccionario escolar monolingüe del español ; Catálogo crítico ; Análisis contrastivo ; Características estructurales ; Homonimia y polisemia ; Homografía ; Escolar ; Herramienta didáctica ; Proceso de enseñanza/aprendizaje de la lengua ; Lexicografia didàctica ; Diccionari escolar monolingüe de l’espanyol ; Catàleg crític ; Anàlisi contrastiu ; Característiques estructurals ; Homonímia i polisèmia ; Homografia ; Eina didàctica ; Procés d’ensenyament/aprenentatge d’una llengua



50 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2015-08-26, darrera modificació el 2016-07-16



   Favorit i Compartir