Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137561
Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva Didàctica [42094]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1141] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1216] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1217] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1218] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [942] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [940] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [941] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [933] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [932] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [931] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [930] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [936] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [935] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [934]
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Resum: Es considera que els estudiants del Màster Universitari en Formació de Professorat de Secundària (Mòdul específic de Llengua i Literatura Catalana) tenen una formació lingüística en llengua catalana de nivell de grau universitari. En funció d'aquesta premissa i tenint en compte els continguts i els objectius del "Bloc genèric" del Màster i els continguts i els objectius dels "Complements de formació de llengua catalana" del "Bloc específic", considerem que els objectius formatius de l'assignatura "Llengua i literatura catalana i la seva didàctica" es poden formular com a la capacitació dels estudiants per a: - L'anàlisi crítica del desenvolupament de la docència de la llengua catalana i de les bones practiques - La implementació de propostes docents innovadores en l'àmbit de la didàctica de la llengua catalana - La identificació dels problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua catalana i el plantejament de solucions alternatives - La implementació de metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives, i el disseny i l'avaluació de projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'àmbit de la didàctica de la llengua catalana. - La transformació dels currículums en programes d'activitats i de treball - La selecció i elaboració de materials educatius en l'àmbit de la didàctica de la llengua catalana - El foment de contextos que facilitin l'aprenentatge i en què es valorin les aportacions dels alumnes. - La integració de la formació en comunicació audiovisual i multimèdia enels processos d'ensenyament i 1 Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva Didàctica 2015 - 2016 aprenentatge de la llengua catalana. - La implementació d'estratègies i tècniques d'avaluació i el tractament de l'avaluació com a un instrument de regulació i d'estímul per a l'esforç. Igualment, es considera que els estudiants del Màster tenen formació en l'àmbit de la llengua i la literatura espanyola. Es tracta, doncs, d'ampliar i actualitzar els seus coneixements tenint en compte les necessitats de la seva futura tasca com a docents de l'àmbit d'aquesta matèria en l'Ensenyament Secundari Obligatori. - Conèixer i aplicar propostes innovadores en l'àmbit de l'ensenyament de la literatura i del comentari literari de tetos de diferents epoques i gèneres. Analitzar críticament el lloc que ocupa el comentari de textos literaris en la educació secundària obligatòria i en el batxillerat. -Conèixer i aplicar propostes innovadores en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua i del comentari lingüístic de textos orals i escrits. Analitzar críticament el lloc que ocupa el comentari lingüístic de textos en la educació secundària obligatòria i en el batxillerat. -Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura i del comentari de textos i plantejar-ne altrnatives i solucions. - Conèixer els enfocaments actuals del tractament del multilingüisme des d'una perspectiva lingüística i cultural i reflexionar sobre el contacte de llengües a Catalunya així com sobre el seu tractament en l'ensenyament de la llengua i la literatura. -Conèixer i aplicar de forma innovadora i crítica els instruments que avui en dia ofereixen les TIC per a l'ensenyament de la llengua i la literatura catalana i espanyola.
Llengua: Català.



Català
1 p, 70.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-09-14, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir