"How do we make questions: we can or can we?" : an exploratory study on focus on form in a CLIL classroom
José Flores, Ariadna
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Data: |
2015 |
Descripció: |
56 pag. |
Resum: |
This paper seeks to provide insight into the integration of content and language in the teacher's discourse of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) local context in a high-school in Catalonia. Its main aims include knowing to what extent FonF (Focus-on-Form) is present in a CLIL classroom, analyzing which types of FonF appear in the teacher's discourse and exploring what effect co-teaching has in relation to FonF. Nine CLIL sessions were observed, audio-recorded and transcribed. After analyzing the data, results furnished the idea that there is a gradual movement towards a true integration of content and language, revealing a certain degree of FonF in the teachers' discourse. |
Resum: |
Aquest treball busca aportar aclariments en la integració del contingut i el llenguatge en el discurs del professorat d'un context local d'AICLE en un institut de Catalunya. Els principals objectius d'aquest treball son analitzar els diferent tipus de Focus-on-Form (FonF) que apareixen en el discurs del professorat i explorar quins efectes té l'ensenyament conjunt en relació amb FonF. Nou classes van ser observades, gravades i transcrites. Després d'analitzar totes les dades, els resultats recolzen la idea de que hi ha un moviment gradual cap a una verdadera integració de contingut i llenguatge, revelant que hi ha algun grau de FonF al discurs del professorat. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Anglès |
Titulació: |
Estudis anglesos [2500245] |
Pla d'estudis: |
Grau en Estudis Anglesos [801] |
Document: |
Treball final de grau ; Text |
Matèria: |
CLIL ;
Focus-on-Form ;
Teacher discourse ;
Co-teaching ;
Content teacher ;
Language specialist ;
AICLE ;
Discurs del professorat ;
Co-ensenyament ;
Professor de contingut ;
Especialista de llengua |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Registre creat el 2015-09-16, darrera modificació el 2022-02-02