Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137897
La formació literària a primària Impacte d'una intervenció educativa en l'evolució de respostes lectores
Reyes López, Lara
Manresa Potrony, Mireia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Descripció: 1 recurs electrònic (582 p.)
Resum: El present estudi se situa en el camp de la didàctica de la literatura, interessant-se especialment per l'impacte d'una planificació lectora escolar en la formació del lector literari. Concretament, s'analitza el tipus i l'evolució de les respostes lectores de 18 alumnes que conformen un grup-classe natural en el marc d'una activitat de conversa setmanal sobre textos literaris durant quatre anys. En aquest sentit, es tracta d'una investigació longitudinal, una característica que la situa en una posició diferenciada respecte a la majoria d'estudis que aborden la formació del lector literari i les respostes lectores. En la investigació s'analitzen els tipus de respostes dels lectors i, per tant, la relació que van establint amb els textos així com els elements rellevants que els ajuden a comprendre'n el sentit. Es mostra l'evolució i els aprenentatges que es van forjant, l'impacte concret de totes les estratègies didàctiques posades en funcionament, així com la forta relació i retroalimentació entre la consolidació dels hàbits lectors i el progrés en la competència literària per interpretar els textos literaris.
Resum: This study belongs to the area of teaching and learning of literature and is specifically interested in the impact of a school reading planning in the training of literary readers. In particular, the type and evolution of 18 students reader responses are analysed. They form a natural class group and have participated for four years in a weekly discussion on literary texts. In this sense, it is a longitudinal research, a characteristic that makes it differ from the majority of studies dealing the training of the literary reader and reader responses. In this research, the types of responses are analysed and therefore, the relations students create with texts as well as the relevant elements that help them understand their meanings. Evolution and progressive learning are shown in this study, as well as the specific impact of all the teaching strategies implemented and the strong relations and feedback between the consolidation of the reading habits and the improvement of the literary competence to interpret literary texts.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2015
Drets: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis ; publishedVersion
Matèria: Respostes lectores ; Respuestas lectoras ; Literature responses ; Literatura infantil ; Children literature ; Escola primària ; Escuela primaria ; Primary school
ISBN: 9788449055287

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/10803/308312


582 p, 2.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2015-09-21, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir