Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137931
Receptividad al aprendizaje de grupos nominales en inglés según el nivel MCERL
Rubio Moreda, Ana Luz (Universidad Politécnica de Madrid)

Data: 2015
Resum: El objetivo de este estudio es comprobar cómo la enseñanza explítcita de los GN en ICT, facilita su adquisisción en alumnos de ingeniería españoles a partir de un cierto nivel de competencia del MCERL. Se aplicó una metodología basada en ´noticing` con alumnos de diferentes niveles MCERL. Los resultados se analizaron estadísiticamente con el fin de comprobar su eficacia, concluyendo que para asimilar dicho rasgo lingüístico es preciso superar el umbral de usuario independiente B1, con un resultado en progresión ascendente al pasar de usuario competente C1 y descendente al aumentar la complejidfad del GN.
Resum: The aim of this study is to find out whether the explicit teaching of nominal groups (NG) in English for Science and Technology (EST), helps its acquisition by Spanish engineering students with different English level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFRL). For this purpose, a ‘noticing’ methodological approach was designed and tested with a sample of different CERFL level students. Results were statistically analysed to check on its efficiency, reaching the conclusion that in order to acquire such linguistic feature a threshold level of independent user B1 is required, with evidence of a progressive improvement as users reach C1 competent level, but decreasing as the NG becomes more complex.
Resum: L'objectiu d'aquest estudi és comprovar com l'ensenyament explícit dels grups nominals (GN) en anglès cientificotècnic (TIC), facilita la seva adquisició en alumnes d'enginyeria espanyols d'acord amb el seu nivell de competència del Marc Comú Europeu de Referència de les llengües (MCERL). Es va aplicar una metodologia basada en 'noticing' amb alumnes de diferents nivells MCERL. Els resultats es van analitzar estadísticament concloent que per assimilar aquest tret lingüístic cal superar el llindar d'usuari independent B1, amb un resultat en progressió ascendent en passar a usuari competent C1 i descendent en augmentar la complexitat del GN.
Resum: L’objectif de cette étude est de vérifier comment l’enseignement spécifique des groupes nominaux (GN) en Anglais technico-scientifique facilite leur acquisition avec des étudiants en ingénierie espagnols à partir d’un certain niveau de compétence du Européen Commun de Référence pour les Langue, (CECRL). On a utilisé une application méthodologique expérimentale basée sur un «noticing» avec des étudiants de différents niveaux du CECRL. Les résultats ont été analysés statistiquement afin de vérifier leur efficacité, arrivant à la conclusion que pour assimiler ce trait linguistique il faut dépasser le seuil d’utilisateur indépendant B1, avec un résultat en progression ascendante en passant à utilisateur compétent C1 et descendante en augmentant la complexité du GN.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Grupos nominales ; Noticing ; Competencia gramatical ; ICT, ; MCERL ; Grups nominals ; Competència gramatical ; Nominal groups ; Grammar competence ; EST ; CEFRL levels ; Groupes nominaux ; Enseignement intensif ; Anglais technico-scientifique ; CECRL
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 3 (august-september 2015) , p. 78-93 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/10.5565-rev-jtl3.603
DOI: 10.5565/rev/jtl3.603


16 p, 372.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-09-21, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir