Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137939
Dues maneres d’entendre l’aprenentatge de la lectoescriptura : grafo-motricitat i preescriptura
Sanfilippo Balaguer, Lucia
Forcadell Drago, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 63 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: El present treball tracta sobre la grafo-motricitat i la preescriptura; les quals són dues metodologies, diferenciades i antagòniques entre elles, per adquirir l’aprenentatge de la lectoescriptura. La primera es centra en relacionar aquest aprenentatge amb el cos, en canvi, la segona planteja la lectoescriptura com un entrenament mecànic i de còpia sense tenir en compte si el cos està preparat per assolir-lo. Seguidament, s’ha descrit quin dels dos mètodes utilitzen la majoria d’escoles públiques de Barcelona. Per fer-ho s’ha enviat de forma telemàtica un qüestionari obert a una escola de cada districte. I finalment, s’han analitzat les dades mitjançant una graella conformada per tres variables, obtenint un resultat final on s’observa que la majoria d’escoles utilitzen el mètode de la preescriptura.
Resum: El presente trabajo trata sobre la grafo-motricidad y la preescritura; éstas son dos metodologías, diferenciadas y antagónicas entre ellas, para adquirir el aprendizaje de la lectoescritura. La primera se centra en relacionar este aprendizaje con el cuerpo, en cambio, la segunda plantea la lectoescritura como un entrenamiento mecánico i de copia sin tener en cuenta si el cuerpo está preparado para asumirlo. Seguidamente, se ha descrito cuál de los dos métodos utilizan la mayoría de escuelas públicas de Barcelona. Para hacer-lo se ha enviado un cuestionario abierto a una escuela de cada distrito. I finalmente, se han analizado los datos a través una tabla conformada por tres variables, obteniendo un resultado final donde se observa que la mayoría de escuelas utilizan el método de la preescritura.
Resum: This work is about graphomotor skills method and prewriting method; which are two different and antagonist strategies to acquire literacy learning. The former focuses on relating this learning to the body, on the other way, the latter raises literacy as a mechanical, copying training, regardless if the body is ready to achieve it. Then we describe which of both methods is used by most public schools of Barcelona to acquire literacy. To do so, we sent an open electronical questionnaire to one school in each district. Finally, we analyze the data using a grid made up of three variables, obtaining a final result in which we observe that most schools use the prewriting method.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Lectoescriptura ; Grafo-motricitat ; Preescriptura



63 p, 401.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-21, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir