Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137974
Els estereotips de gènere transmesos per les sèries televisives dels canals infantils i les seves conseqüències en els ideals dels infants
González Martínez, Cristina
Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 75 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: “M’agradaria ser maquilladora, ser bomber és un treball per a homes” i altres afirmacions com l’anterior, són promogudes per una visió relacionada amb els estereotips de gènere. La present investigació, ha tingut com a objectiu principal analitzar com aquests estereotips de gènere transmesos pels mitjans de comunicació, en especial la televisió, influeixen en el públic més vulnerable, és a dir, en els infants. Per portar-lo a terme, s’han analitzat 28 sèries de diferents canals infantils i paral·lelament s’ha realitzat una enquesta a infants de 6 a 11 anys amb la finalitat de saber si les seves expectatives laborals estan relacionades amb ideals estereotipats. Relacionant aquests dos factors d’anàlisi i arribant a la conclusió que els productes mediàtics tenen un gran potencial per influir en el pensament dels nens, s’emfatitza la necessitat de fomentar una mirada crítica en els infants a través d’actuacions necessàries per trencar amb una visió estereotipada des dels primers anys de vida.
Resum: “Me gustaría ser maquilladora, ser bombero es un trabajo para chicos” i otras afirmaciones como la anterior, están promovidas por una visión relacionada con los estereotipos de género. La presente investigación, pretende como objetivo principal analizar cómo estos estereotipos de género transmitidos por los medios de comunicación, en especial la televisión, influyen en el público más vulnerable, los niños. Para llevarlo a cabo, se han analizado 28 series de diferentes canales infantiles i paralelamente se ha realizado una encuesta a niños de 6 a 11 años con la finalidad de saber si sus expectativas laborales están relacionadas con ideales estereotipados. Relacionado estos dos factores de análisis i llegando a la conclusión de que los productos mediáticos tienen un gran potencial para influir en el pensamiento de los infantes, se enfatiza la necesidad de fomentar una mirada crítica en los niños a través de actuaciones necesarias para romper con una visión estereotipada desde los primeros años de vida.
Resum: “When I grow up, I want to be make-up artist because firefighter it’s a men’s work” and others similar statements are related with a stereotypical vision. The main objective of this investigation study was to analyze how representations of gender stereotypes appear in television, and its influence on children. To get to this final resolution, the investigations study was based on a methodology, which consisted in observation of children’s television programs and a survey to children aged 6 to 11 years about their expectance about future jobs. And the conclusion is that media content created for very young audiences has a huge potential to influence children and their ideas. Therefore, is necessary to foster a critical view in children with different tasks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Gènere ; Televisió ; Educació ; Estereotips de gènere ; Professions ; Infants ; Mirada crítica ; Estereotipos de género ; Profesiones ; Infantes ; Televisión ; Educación ; Gender stereotypes ; Jobs ; Children ; Television ; Education ; Critical view



75 p, 1.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-22, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir