Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137975
Anàlisi de diferents mètodes i processos pel disseny de seqüències didàctiques competencials
Guirado Salvans, Daniel
Morodo Horrillo, Andy, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 17 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Vivim en una societat de canvis constants que fa necessària una actualització contínua de la manera d’ensenyar i aprendre. Els conceptes de competència i ensenyament competencial prenen cada vegada més importància en qualsevol procés educatiu. L’article que es presenta a continuació planteja dos objectius principals: d’una banda, analitzar aquells processos i metodologies que defineixen una seqüència didàctica competencial; i d’altra banda, determinar les variables i/o processos que són requisit indispensable per garantir la competencialitat d’una seqüència didàctica. Per tal d’assolir aquests objectius, l’article es divideix en dues parts. La primera, de caire més teòric, pretén exposar els processos que hauria d’incloure tota programació didàctica, així com presentar els tres mètodes d’ensenyament més freqüents en l’actualitat: L’aprenentatge basat en Continguts Curriculars, l’Aprenentatge basat en Problemes (ABP) i l’Aprenentatge basat en Investigació (ABI). La segona part, analitza un recull de 40 seqüències didàctiques i les correlacions i associacions que es produeixen entre elles. Els resultats obtinguts indiquen que el mètode d’ensenyament ve determinat pel punt de partida que pren el docent, però no es veu afectat pel curs escolar ni per l’assignatura a la qual pertany.
Resum: We live in a society of constant changes makes it necessary to constantly update the way of teaching and learning. The concepts of competence and competence education are becoming increasingly important in any educational process. The article presented below presents two main objectives: first, to analyze the processes and methodologies that define a teaching sequence competence; and secondly, to determine the variables and processes that are prerequisite to ensure the competence of teaching sequences. To achieve these objectives, the article is divided into two parts. The first, more theoretical, aims to expose the processes should include the entire educational program and present the three most common methods of teaching today: based learning curricula, problem-based learning (PBL) and the research-based learning (RBL). The second part analyzes a collection of 40 didactic sequences and correlations and associations that occur between them. The results indicate that the teaching method is determined by the starting point which takes the teacher, but it is not affected by the school year nor the subject to which it belongs.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Competències ; Aprenentatge basat en problemes ; Aprenentatge basat en investigació ; Competences ; Problem-based learning ; Research-based learning



17 p, 703.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-22, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir