Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137980
Docència compartida amb alumnes : una oportunitat per a què els alumnes aprenguin ensenyant
Hernández Martínez, Mireia
Duran Gisbert, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 53 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: El present treball sorgeix de l’interès per reflexionar i analitzar un tipus de metodologia innovadora que consisteix en crear comunitats d’aprenents a partir de la docència compartida amb alumnes. Per poder realitzar això, primerament caldrà sustentar aquest treball en les aportacions de diferents autors reconeguts en la temàtica, tractant diversos temes com són el concepte aprensenyar, la docència compartida entre mestres i, per últim el tema objecte d’estudi, la docència compartida amb alumnes. Prenent les aportacions dels autors com a referència, es desenvoluparà una proposta d’intervenció basada en la docència compartida amb alumnes. Un cop dissenyada, es procedirà a la seva posada en pràctica en una escola de primària, en la qual nou alumnes realitzaran el rol de co-tutors durant dues sessions d’una matèria, ensenyant els seus companys juntament amb el mestre. Mentrestant, es recopilaran evidències sobre l’aprenentatge i les resistències dels participants implicats i els avantatges i els inconvenients d’aquesta pràctica, per acabar reflexionant sobre aquesta metodologia i fent propostes de millora.
Resum: El presente trabajo surge del interés por reflexionar y analizar un tipo de metodología innovadora que consiste en crear comunidades de aprendices a partir de la docencia compartida con alumnos. Para poder-lo realizar, primero será necesario sustentar este trabajo en las aportaciones de diferentes autores reconocidos en la temática, tratando diversos temas como son el concepto aprenseñar, la docencia compartida entre maestros i, por último el tema objeto de estudio, la docencia compartida con alumnos. Teniendo en cuenta las aportaciones de los autores referenciados, se desarrollará una propuesta de intervención basada en la docencia compartida con alumnos. Una vez diseñada, se procederá a ponerla en práctica en una escuela de primaria, en la que nueve alumnos realizaran el rol de co-tutores durante dos sesiones de una materia, enseñando a sus compañeros junto con el maestro. Mientras tanto se recopilaran evidencias sobre el aprendizaje y las resistencias de los participantes implicados y las ventajas y los inconvenientes de esta práctica, para acabar reflexionando sobre esta metodología y haciendo propuestas de mejora.
Resum: This current work comes from our interest in reflecting and analyzing one king of innovating methodology which consists in creating learners’ communities from the shared teaching with the students. In order to do this, first we will have to support this work with different author’s contributions. Authors who are very well-know in this field, dealing several themes such as learning-teaching concept, the shared teaching among teachers and finally the purpose of this study, the shared teaching with the students. Taking these authors’ contributions as a reference, we will develop an interventional proposal based on the shared teaching with students. Once it is designed, it could be put in practice in a primary School in which nine students will take the role of the co-tutor during two lessons in a subject, teaching their classmates with the teacher. Meanwhile, some evidences will be gathered together. These evidences are about learning and the implicated participants’ resistences and the advantages and disadvantages of this practice. Finally we can reflect about this methodology and make proposals for improving.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Aprensenyar ; Docència compartida ; Mestres ; Alumnes co-tutors ; Tutorats ; Aprenseñar ; Docencia compartida ; Maestros ; Alumnos co-tutores ; Tutorados ; Learning-teaching ; Shared teaching ; Teachers ; Co-tutors students ; Tutored students



53 p, 809.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-22, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir