Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/137981
El bon ús de la bicicleta a l’Educació Primària
Castellà Gorjón, Míriam
Rodríguez Parrón, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 44 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Aquest treball tracta sobre l’educació viària a les escoles i, més concretament, pretén incidir sobre l’ús que fan els infants de la bicicleta. Primerament, s’exposa un marc teòric per tal de contextualitzar el tema i apropar-nos a la realitat del moment. En segon lloc, es presenta una proposta d’intervenció de quatre sessions de durada. Tot seguit, es fa una valoració de la implementació de la unitat didàctica a una escola de Barcelona i s’ofereixen algunes propostes de millora o conclusions. Per últim, cal destacar que l’objectiu fonamental d’aquest treball és millorar els hàbits dels infants per tal d’augmentar la seva seguretat i aconseguir que es converteixin el dia de demà en uns ciutadans responsables.
Resum: Este trabajo trata sobre la educación viaria en las escuelas y, más concretamente, pretende incidir sobre el uso que hacen los niños/as de la bicicleta. Primeramente, se expone un marco teórico con tal de contextualizar el tema y acercarnos a la realidad del momento. En segundo lugar, se presenta una propuesta de intervención de cuatro sesiones de durada. Seguidamente, se hace una valoración de la implementación de la unidad didáctica en una escuela de Barcelona y se ofrecen algunas propuestas de mejora o conclusiones. Por último, es necesario destacar que el objetivo fundamental de este trabajo es mejorar los hábitos de los niños/as con el fin de aumentar su seguridad y conseguir que se conviertan el día de mañana en unos ciudadanos responsables.
Resum: This project is based on the road safety education in the schools and more specifically, aims to influence in the children’s’ use of the bicycle. First of all, there is a theoretical framework in order to contextualise the topic and get closer to nowadays reality. Secondly, we can find a teaching unit of a four session’s length. Next, there is an evaluation of its implementation in a school from Barcelona and there are as well some proposals for improvements. Finally, I would like to point out that the main objective of this project is improving the kids’ habits in order to increase their security and achieve that they become future responsible citizens.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Educació vial ; Bicicleta ; Hàbits



44 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-22, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir