Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138392
La inspecció d’educació de Catalunya : situació actual i reptes de futur en el marc de l’autonomia dels centres
Ortiz Figuerola, Adrià
Garcia Lopez, Empar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 135 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Titulació: Pedagogia [2500261]
Resum: La finalitat del present projecte d’investigació és analitzar amb precisió i rigor la inspecció d’educació en l’àmbit autonòmic de Catalunya. En concret, l’estudi pretén focalitzar i reflexionar sobre quin és l’estat actual i quins són els reptes i horitzons de futur que aquesta ha de tenir en consideració. Per tal d’assolir els presents objectius, l’estudi utilitza la metodologia qualitativa com a eix bàsic i referent principal d’aplicació, on la realització d’entrevistes a diferents directors i inspectors d’educació i l’anàlisi del conjunt d’encàrrecs duts a terme per la inspecció han esdevingut l’eix central del projecte. A través d’aquests elements i d’una exhaustiva revisió bibliogràfica, el treball també s’endinsa i examina el nou paradigma de l’autonomia dels centres i la seva repercussió en la inspecció d’educació. En línies generals, aquest treball desitja apropar al lector o lectora a una visió objectiva sobre la situació vigent i futura de la inspecció d’educació a Catalunya, a la vegada que aspira a ser una referència vàlida i representativa de la realitat.
Resum: La finalidad del presente proyecto de investigación es analizar con precisión y rigor la inspección de educación en el ámbito autonómico de Cataluña. En concreto, el estudio pretende focalizar y reflexionar sobre cuál es el estado actual y cuáles son los retos y horizontes de futuro que esta ha de tener en consideración. Para alcanzar los presentes objetivos, el estudio utiliza la metodología cualitativa como eje básico y referente principal de aplicación, donde la realización de entrevistas a diferentes directores e inspectores de educación y el análisis del conjunto de encargos llevados a cabo por la inspección se han convertido en el eje central del proyecto. A través de estos elementos y de una exhaustiva revisión bibliográfica, el proyecto también se adentra y examina el nuevo paradigma de la autonomía de los centros y su repercusión en la inspección de educación. En líneas generales, el trabajo desea acercar al lector o lectora a una visión objetiva sobre la situación actual y futura de la inspección de educación en Cataluña, a la vez que pretende ser una referencia válida y representativa de la realidad.
Resum: The purpose of this research project is to analyze with precision and rigor the inspection of education in the autonomous region of Catalonia. Specifically, the study aims to focus and reflect on what the current state is and what the challenges and future horizons that have to be considered are. To achieve these objectives, the study uses qualitative methodology as a basic framework and main reference application where conducting interviews with various directors and education inspectors and the analysis of their work have become the backbone of the project. Through these elements and a comprehensive literature review, the project also explores and examines the new paradigm of the autonomy of the education centres and their impact on the inspection education. In general, the project endeavours to give the reader and objective vision of the current and future situation of the inspection of education in Catalonia, in addition to intend being a valid and representative reference of the real situation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Inspecció ; Autonomia ; Inspectors/es



135 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2015-09-25, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir