Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138482
(Re)descubrir la propia ciudad : reflexiones sobre las visitas guiadas en Barcelona
Diaz Soria, Inmaculada (Université de Toulouse 2-Jean Jaurès)

Títol variant: (Re)descobrir la pròpia ciutat : reflexions sobre les visites guiades a Barcelona
Títol variant: (Re)discovering the own city : guided visits in Barcelona
Títol variant: (Re)découvrir sa propre ville : les visites guidées à Barcelone
Data: 2015
Resum: El turisme es defineix tradicionalment com l’activitat que permet a l’individu (turista) visitar espais fora del seu entorn habitual. En un context globalitzat, hi ha una distorsió entre allò que es percep com a proper i allò que ens és llunyà, entre el conegut i el desconegut. Una part del sector turístic ha identificat aquest fenomen com una oportunitat i ja estan apareixent propostes turístiques dirigides principalment als habitants de la destinació visitada. Aquest article analitza el cas de Barcelona, una destinació turística desenvolupada a escala internacional on l’habitant ha esdevingut un turista potencial. A través de l’anàlisi centrada en l’oferta de rutes culturals proposades principalment a un públic de proximitat i en l’origen geogràfic i percebut d’aquests participants, es pretén reflexionar sobre els atractius «desconeguts però propers» que són o poden ser explotats turísticament.
Resum: Tourism is usually defined as an activity that allows individuals (tourists) to visit spaces outside their usual environment. In a globalized context, however, the meaning of close and far, of known and unknown, has been distorted. This phenomenon has been identified as an opportunity by a segment of the tourism sector, resulting in tourism proposals specifically aimed at the inhabitants of the visited destination. This paper focuses on Barcelona, an international tourist destination where residents have become potential tourists. By analysing the offering of guided cultural visits mainly for the local public and the geographical and perceived origin of these participants, this paper aims to enhance knowledge about the “unknown but close” attractions which are or can be developed through tourism.
Resum: El turismo se define tradicionalmente como la actividad que permite al individuo (turista) visitar espacios fuera de su entorno habitual. En un contexto globalizado, lo que se percibe como cercano y lejano, como conocido y desconocido, se encuentra distorsionado. Una parte del sector turístico ha identificado este fenómeno como una oportunidad y están apareciendo propuestas turísticas dirigidas principalmente a los habitantes del destino visitado. Este artículo analiza el caso de Barcelona, un destino turístico desarrollado a escala internacional donde el propio habitante se ha convertido en un turista potencial. A través del análisis centrado en la oferta de rutas culturales propuestas principalmente a un público de proximidad y en el origen geográfico y percibido de estos participantes, se pretende reflexionar sobre los atractivos «desconocidos pero cercanos» que son o pueden ser explotados turísticamente.
Resum: Le tourisme est traditionnellement défini comme l’activité permettant à un individu (le touriste) de visiter des espaces en dehors de son environnement habituel. Dans un contexte mondialisé, une distorsion s’est produite entre ce qui est perçu comme proche et lointain, entre ce qui est connu et ce qui est inconnu. Une partie du secteur touristique a identifié ce phénomène comme une opportunité et des propositions touristiques principalement destinées aux habitants de la destination visitée ont vu le jour. Cet article se penche sur le cas de Barcelone, une destination touristique développée à l’échelle internationale où l’habitant est devenu un touriste potentiel. À travers une analyse centrée sur l’offre de visites guidées culturelles proposées principalement à un public de proximité et sur l’origine géographique et perçue de ces participants, cet article vise à initier une réflexion sur les attraits « inconnus mais proches » étant ou pouvant être exploités touristiquement.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Barcelona ; Experiència ; Familiaritat ; Proximitat ; Turisme cultural ; Experience ; Familiarity ; Proximity ; Cultural tourism ; Experiencia ; Familiaridad ; Proximidad ; Turismo cultural ; Barcelone ; Expérience ; Familiarité ; Proximité ; Tourisme culturel
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 61, Núm. 3 (setembre-desembre 2015) , p. 539-561 (Articles) , ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/v61-n3-diaz-soria
DOI: 10.5565/rev/dag.268


23 p, 2.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-09-30, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir