Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138545
Trajectòries d'èxit i continuïtat acadèmica entre joves marroquins a Catalunya
Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Bertran Tarrés, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Narciso, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Aoullad Sellam, Mustapha (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Casalta, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: Trajectoires de succès et continuité académique chez les jeunes marocains en Catalogne
Data: 2013
Resum: La literatura sobre l'aprofitament escolar de joves d'origen marroquí a Catalunya permet constatar la seva situació de desavantatge i el seu impacte en un menor rendiment i continuïtat acadèmica en nivells postobligatoris. Això sembla ser així tot i que s'incrementin els anys d'assentament de les famílies i l'escolarització dels joves hagi estat primerenca. Ara bé, la constatació d'aquesta tendència amaga les trajectòries d'èxit escolar i la creixent participació social d'una part considerable d'aquests joves d'ambdós sexes en la societat catalana. Aquest article presenta els resultats d'un projecte de recerca que reconstrueix els factors centrals que permeten aquests joves desenvolupar trajectòries d'èxit i consolidar aspiracions acadèmiques de llarga durada.
Resum: La littérature sur la mise à profit de la scolarité de jeunes d'origine marocaine en Catalogne permet de constater leur situation de désavantage et l'impact de celle-ci sur un rendement et une continuité académiques moindres aux niveaux post-obligatoires. Il semble bien en être ainsi alors même que le nombre d'années d'implantation des familles augmente et que la scolarisation des jeunes a été effectuée plus tôt. Toutefois, la constatation de cette tendance cache les trajectoires de succès scolaire et la croissante participation sociale d'une partie considérable de ces jeunes des deux sexes à la société catalane. Cet article présente les résultats d'un projet de recherche qui reconstruit les facteurs centraux permettant à ces jeunes de développer des trajectoires de succès et de consolider des aspirations académiques de longue durée.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Èxit i continuïtat educativa ; Joves marroquins ; Família ; Escola ; Comunitat ; Succès et continuité éducative ; Jeunes marocains ; Famille ; École ; Communauté
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 44 (2013) , p. 191-207, ISSN 0214-7351

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/268259


17 p, 193.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-09-30, darrera modificació el 2016-10-31



   Favorit i Compartir