Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138594
El nuevo modelo de consumo en China. El caso de las revistas femeninas
Ling, Lu
Gallego Ayala, Joana (dir)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2015
Descripció: 103 p.
Resum: El siguiente trabajo de investigación trata de analizar el nuevo modelo de consumo en China impulsado por la globalización, la política de reforma y apertura, el desarrollo económico y la trasformación de la cultura élite en la cultura de masas mediante la investigación de las actuales revistas femeninas internacionales en el continente chino. Para llevar a cabo el estudio primero se contextualiza la historia y el desarrollo de las revistas femeninas internacionales en la industria editorial china. Luego el estudio se desarrolla con el análisis de contenido sobre la publicidad directa e indirecta contenida en las revistas, así como el análisis de las imágenes femeninas típicas de cinco revistas femeninas internacionales más populares que cuentan con versión digital: Shi Shang COSMOPOLITAN, Shi Jie Shi Zhuang Zhi Yuan ELLE, Fu Shi Yu Mei Rong Vogue, Rayli Fu Shi Yu Mei Rong y Mina. Las conclusiones más importantes de este trabajo han sido: el hecho de que exista una considerable demanda por parte de los consumidores chinos, estimulada a su vez por los anunciantes de productos de lujo de procedencia internacional. Se puede afirmar que el nuevo el modelo de consumo cultural se encuentra en fase de crecimiento; y destacamos que los tres modelos de mujer que presentan las revistas femeninas, la tradicional, la moderna y la andrógina fomentan una conducta irracional de compra en las mujeres con el objetivo de inducir a las consumidoras a imitar una imagen que se asimile a la de las celebridades u otras figuras de éxito representadas en tales publicaciones.
Resum: El present treball d'investigació tracta d'analitzar el nou model de consum que s'ha imposat a Xina impulsat per la globalització, la política de reforma i apertura, el desenvolupament econòmic i la transformació de la cultura d'èlit en la cultura de masses. Aquesta recerca i es fa mitjançant l'anàlisi de les actuals revistes femenines internacionals presents en el continent xinés. Per a dur a terme l'estudi, primer es contextualitza la historia i el desenvolupament de les revistes femenines internacionals en la industria editorial xinesa. Després l'estudi s'amplia amb l'anàlisi del contingut, i específicament de la publicitat directa i indirecta continguda en les revistes, així com l'anàlisi de les imatges femenines típiques de cinc de les més famoses revistes internacionals que compten amb edició digital: Shi Shang COSMOPOLITAN, Shi Jie Shi Zhuang Zhi Yuan ELLE, Fu Shi Yu Mei Rong Vogue, Rayli Fu Shi Yu Mei Rong y Mina. Les conclusions més importants d'aquest treball han estat: el fet que existeixi una considerable demanda per part dels consumidors xinesos, estimulada al seu torn pels anunciants dels productes de luxe de procedència internacional. Es pot afirmar que el nou model de consum cultural es troba en fase de creixement; també es destaca que els tres models de dona que presenten les revistes femenines, la tradicional, la moderna i l'andrògina fomenten una conducta irracional de compra per part de les dones, amb l'objectiu d'induir a les consumidores a imitar una imatge que s'assembli a la de les celebritats o altres figures d'èxit representades en aquestes publicacions.
Resum: The dissertation aims to investigate the new consumption pattern in China spurred by the globalization, national economic reform and opening up, political reform, and the transformation from elite culture to mass culture by studying the international women's magazines in China. The research will utilize content analysis as the research method. At first, the research have illustrated the history and development of the current the international women's magazines in the Chinese periodical industry, and selected certain magazines in their digital versions as the research objects, which are Shi Shang COSMOPOLITAN, Shi Jie Shi Zhuang Zhi Yuan ELLE, Fu Shi Yu Mei Rong Vogue, Rayli Fu Shi Yu Mei Rong and Mina. It then studies the various advertisements and content, in different fashion magazines. This is followed by the analysis and summary of the consumption values behind the typical women's images depicted by fashion magazines' covers and content. The findings of the research suggest that in the contemporary Chinese market, the advertisements of luxurious products can stimulate customers' purchases intentions for these products. Such phenomenon also implicates that the new consumption culture is gaining tremendous momentum in China. Meanwhile, the study found that fashion magazines tend to attract female customers to imitate the three ideal types of women's images portrayed by the magazines (i. e. , traditional women, modern women and androgynous women) to provoke more irrational purchases.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: masterThesis
Matèria: Premsa femenina -- Xina

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/254601


103 p, 7.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. Treballs de Fi de Màster

 Registre creat el 2015-10-01, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir