Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138599
Del “yes we can” a Podemos. Una nueva perspectiva analítica de la comunicación política en el paradigma político actual
Torra Riera, Laia
Montero Sánchez, María Dolores (dir)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2015
Descripció: 103 p.
Resum: La sociedad en la que vivimos hoy en día se mueve, piensa, lee a través de Internet. La gran mayoría de actividad humana actualmente pasa a través de herramientas 2. 0. No es de extrañar que Internet se haya convertido en un medio altamente utilizado por los políticos, puesto que la gran mayoría de la población se informa a través del mismo. Muchos han sido los políticos que han intentado aprovechar las ventajas que ofrece Internet para darle otro rumbo a la comunicación política. Sin embargo, no fue hasta la llegada de Barack Obama y su campaña política del 2008 que los comunicadores y políticos pudieron experimentar cómo una buena estrategia de comunicación 2. 0 te puede hacer ganar unas elecciones. Con estos antecedentes, el presente trabajo pretende analizar la comunicación política llevada a cabo por Podemos, un partido político modesto aparecido a principios de 2014 en España. Podemos se ha caracterizado especialmente por el uso que ha hecho de los medios de comunicación, especialmente de las redes sociales. Esta formación política ha demostrado cómo las herramientas 2. 0 pueden ayudar a los partidos más modestos a convertirse en clave en unas elecciones. Hasta el momento en España, los políticos y sus partidos no hacían un gran uso de las redes hasta la llegada de Podemos que significó un punto de inflexión en la comunicación política española.
Resum: La societat en la qual vivim avui en dia es mou, pensa i llegeix a través d' Internet. La gran majoria de l'activitat humana, actualment, passa per les eines 2. 0. No és estrany que Internet s'hagi convertit en un mitjà molt utilitzat pels polítics, ja que la gran majoria de la població utilitza aquest mitjà per mantenir-se informat. Molts han estat els polítics que han intentat aprofitar les avantatges que ofereix Internet per canviar el curs de la comunicació política. Ara bé, no va ser fins a l'arribada de Barack Obama i la seva campanya política de 2008 que els comunicadors i polítics van poder experimentar com una bona estratègia de comunicació 2. 0 et pot fer guanyar unes eleccions. Máster Oficial de Medios, Comunicación y Cultura Laia Torra 3 Amb aquests precedents, el present treball pretén analitzar la comunicació política que a dut a terme Podemos, un modest partit polític que va aparèixer a principis del 2014 a Espanya. Podemos, s'ha caracteritza't per l'ús que ha fet dels mitjans de comunicació ,especialment, de les xarxes socials. Aquesta formació política ha demostrat com les eines 2. 0 poden ser útils per ajudar als partits més modestos a convertir-se en partits claus en unes eleccions. Fins al moment a Espanya, els polítics i els seus partits no havien fet un gran ús de les xarxes fins a l'arribada de Podemos que va significar un punt d'inflexió en la comunicació política espanyola.
Resum: Life in our society is indissolubly connected to the Internet and 2. 0 tools play a role in everything that we do. Undoubtedly, the Internet has become one of the most useful media for politicians as most of the population uses this means of communication for keeping informed about the daily world events. Many politicians have tried to take advantage of the Internet with the aim of changing political communication. However, it was not until Barack Obama and his campaign appeared that politicians could find out how a good communication strategy can help one to win the elections. With these precedents, this paperwork intends to analyse the use of the social networks for the political communication of Podemos. Podemos is a modest political party which arose in Spain in the early 2014. The main feature of this political party has been the use of the mass media but, especially, the use of the networks. This political party has proved how 2. 0 tools can help the modest parties in their way to become important in the current political scene. Until the arrival of Podemos, the politicians in Spain had barely used the networks, which mean a turning point in political communication in Spain.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: masterThesis
Matèria: Podemos (Partit polític) ; Obama, Barack ; Publicitat política ; Xarxes socials en línia -- Aspectes polítics

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/254640


103 p, 1.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. Treballs de Fi de Màster

 Registre creat el 2015-10-01, darrera modificació el 2016-10-27



   Favorit i Compartir