Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/140560
From rhetorics to practice : implementation of technological innovation within Spanish public service media
Fernández-Quijada, David (European Broadcasting Union)
Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Data: 2015
Resum: In the context of media and Information Society policies, there has been profound controversy in Europe with respect to the legitimate use of new technologies by public service media. Through qualitative interviews and policy documents analysis with a case study, this article illustrates how three Spanish public service media organizations apply technological innovations in order to successfully achieve their public service remit; the article thereby provides one of the first studies of innovation management in this field. Lessons from this paper include the difficult accountability of innovation, the non-formal nature of its practice, the central role of techno-enthusiasts and the bureaucratic problems of developing open innovation practices.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Innovation policy ; Media innovation ; Media management ; Media policy ; Public service media ; Spain
Publicat a: The Journal of media innovations, Vol. 2, Num. 2 (2015) , p. 23-39

DOI: 10.5617/jmi.v2i2.845


17 p, 330.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-10-05, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir