Social representation of languages among primary education pupils in Catalonia
Sansaloni Cano, Sara
Moore de Luca, Emilee, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2015
Descripción: 20 pag.
Resumen: In our globalized society, the mastery of languages is everyday becoming more indispensable to inhabit the world. However, not all the languages are perceived under the same conception. The present article intends to analyze the social representation of English and other languages between primary education pupils in Catalonia. For this reason, a qualitative case study will be developed among 7 and 8 year old pupils: all of them, at least, bilinguals. The method, which will include interviews, will be the biographical method. Discussions and interviews will be all recorded for further study. After, specific cases will be analyzed in order to obtain results. These results showed that social representations are essential: plurilingual students at early stages do not show dislike for any language although they do show preference for certain ones, in accordance with their closest environment.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Social representation ; Biographical method ; Plurilingual students



22 p, 919.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2015-10-06, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir