Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/140654
Aprendizajes de las interpolaciones gráficas y algebraicas : análisis comparativo
Berciano Alcaraz, Ainhoa (Universidad del País Vasco)
Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid)
Puerta Rebuel, Milagros (Universidad de Valladolid)

Títol variant: Aprenentatges de les interpolacions gràfiques i algebraiques : anàlisi comparativa
Títol variant: Learning of graphical and algebraic interpolations : comparative analysis
Data: 2015
Resum: En este artículo presentamos un estudio empírico sobre la interpolación/extrapolación gráfica y algebraica con alumnado de bachillerato de Ciencias Sociales. A la hora de abordar el proble¬ma de la interpolación/extrapolación de una función hemos probado que con una instrucción especí¬fica con las plantillas gráficas adecuadas, la interpolación y extrapolación gráficas son más sencillas para el alumnado que las algebraicas, obteniéndose una diferencia significativa positiva en los resultados académicos con el método gráfico. Además, al interpolar/extrapolar algebraicamente, la dificultad de la resolución depende del tipo de función y del número y tipo de parámetros, mientras que en el caso de la interpolación/extrapolación gráfica no existe tal dependencia.
Resum: En aquest article presentem un estudi empíric sobre la interpolació/extrapolació gràfica i algebraica amb alumnat de batxillerat de Ciències Socials. A l'hora d'abordar el problema de la interpolació/extrapolació d'una funció hem provat que amb una instrucció específica amb les plantilles gràfiques adequades, la interpolació i extrapolació gràfiques són més senzilles per a l'alumnat que les algebraiques, obtenint-se una diferència significativa positiva en els resultats acadèmics amb el mètode gràfic. A més, en interpolar/extrapolar algebraicament, la dificultat de la resolució depèn del tipus de funció i del nombre i tipus de paràmetres, mentre que en el cas de la interpolació/extrapolació gràfica no existeix tal dependència.
Resum: In this paper we present an empirical study on the Graphical and Algebraic interpola-tion/extrapolation with students of High School of Social Sciences. We prove that, if the problem of the interpolation/extrapolation of a function is addressed with specific instructions and the appropria¬te graphical templates, the graphical interpolation and extrapolation are easier for students than the algebraic, obtaining a positive meaningful difference in the academic results with the graphic method. Furthermore, when students interpolate/extrapolate algebraically, the difficulty of the resolution de¬pends on function type and the number and type of parameters, while in the case of graphical inter-polation/extrapolation this dependency doesn’t happen.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Interpolació/extrapolació gràfica ; Interpolació/extrapolació algebraica ; Funcions ; Batxillerat ; Graphical interpolation/extrapolation ; Algebraic interpolation/extrapolation ; Functions ; High school ; Interpolación/extrapolación gráfica ; Interpolación/extrapolación algebraica ; Funciones ; Bachillerato
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 43-58 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1454


22 p, 451.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-10-07, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir