Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/140655
Competencias y prácticas científicas en el laboratorio de química : participación del alumnado de secundaria en la indagación
Crujeiras Pérez, Beatriz

Títol variant: Competències i pràctiques científiques en el laboratori de química : participació de l'alumnat de secundària en la indagació
Títol variant: Competences and scientific practices in the chemistry lab : participation of students of secondary on inquiry
Data: 2015
Resum: Esta investigación pretende contribuir al estudio de la participación del alumnado en las prácticas de la comunidad científica, en particular en las relacionadas con el diseño y puesta en práctica de investigaciones e interpretación de datos y establecimiento de conclusiones, así como al estudio de las operaciones epistémicas que el alumnado lleva a cabo en cada práctica. El estudio se enmarca en una perspectiva que considera el aprendizaje de las ciencias como un proceso de socialización dentro de la cultura científica (Driver, Newton & Osborne, 2010) e implica la participación de los estudiantes en las prácticas características de la comunidad científica. La participación del alumnado en las prácticas científicas (NGSS, 2013) implica construir el conocimiento científico y comprender por qué este se construye, examina y evalúa de una forma determinada (Reiser, Berland & Kenyon, 2012). El enfoque del aprendizaje basado en las prácticas guarda relación con el desarrollo de las competencias científicas, ya que ambas implican el desarrollo de operaciones similares.
Resum: Aquesta recerca pretén contribuir a l'estudi de la participació de l'alumnat en les pràctiques de la comunitat científica, en particular en les relacionades amb el disseny i posada en pràctica de recerques i interpretació de dades i establiment de conclusions, així com a l'estudi de les operacions epistèmiques que l'alumnat duu a terme en cada pràctica. L'estudi s'emmarca en una perspectiva que considera l'aprenentatge de les ciències com un procés de socialització dins de la cultura científica (Driver, Newton & Osborne, 2010) i implica la participació dels estudiants en les pràctiques característiques de la comunitat científica. La participació de l'alumnat en les pràctiques científiques (NGSS, 2013) implica construir el coneixement científic i comprendre per què aquest es construeix, examina i avalua d'una forma determinada (Reiser, Berland & Kenyon, 2012). L'enfocament de l'aprenentatge basat en les pràctiques guarda relació amb el desenvolupament de les competències científiques, ja que ambdues impliquen el desenvolupament d'operacions similars.
Resum: This research aims to contribute to the study of the participation of students in the practices of the scientific community, notably those related to the design and implementation of research and interpretation of data and establishment of conclusions, as well as to the study of operations epistemic students carry out in each practice. The study is part of an approach that considers the science learning as a process of socialization within the scientific culture (Driver, Newton & Osborne, 2010) and involves the participation of students in the characteristics of the scientific community practices. The participation of students in scientific practice (NGSS, 2013) means building scientific knowledge and understand why this is built, examines and evaluates a certain form (Reiser, Berland & Kenyon, 2012). Practice-based learning approach relates to the development of scientific competences, since both involve the development of similar operations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: review ; ressenya ; publishedVersion
Matèria: Competència científica ; Pràctiques científiques ; Indagació ; Planificació de recerques ; Estudi longitudinal ; Scientific competence ; Scientific practice ; Inquiry ; Research planning ; Longitudinal study ; Competencia científica ; Prácticas científicas ; Indagación ; Planificación de investigaciones ; Estudio longitudinal
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 201-202 (Tesis Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1830


22 p, 146.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2015-10-07, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir