Web of Science: 1 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas : concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Autora: Janeth A. Cárdenas Lizarazo
Caballero Carrasco, A

Títol variant: L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques : concepcions i pràctiques dels professors de secundària
Títol variant: Evaluation of problem solving in mathematics : conceptions and practices of secondary teachers
Data: 2015
Resum: La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas: concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Asumimos que la evaluación es uno de los organizadores del currículo y como tal debe estar integrada en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Además, entendemos que resolver problemas es un contenido específico que los estudiantes deben trabajar que se refleja en el currículo. Y, por lo tanto, debe ser objeto de evaluación Para trabajar sobre estos aspectos hemos trabajado con un grupo de profesores de matemáticas de secundaria de Bogotá (Colombia). En nuestra investigación hemos desarrollado cuatro instrumentos de investigación: cuestionario sobre evaluación de la resolución de problemas, cuestionario sobre creencias de la evaluación, análisis de las actividades de evaluación facilitadas por los docentes y entrevistas. Hemos realizado la triangulación de resultados con su correspondiente discusión, comentando algunas contradicciones, y constatando ideas similares recogidas a partir de los cuatro instrumentos. Todo ello nos ha llevado a proponer algunas ideas en relación al contenido desarrollado y a la formación de profesores de matemática en secundaria.
Resum: L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. A més, entenem que resoldre problemes és un contingut específic que els estudiants han de treballar que es reflecteix en el currículum. I, per tant, ha de ser objecte d'avaluació Per treballar sobre aquests aspectes hem treballat amb un grup de professors de matemàtiques de secundària de Bogotà (Colòmbia). En la nostra recerca hem desenvolupat quatre instruments de recerca: qüestionari sobre avaluació de la resolució de problemes, qüestionari sobre creences de l'avaluació, anàlisi de les activitats d'avaluació facilitades pels docents i entrevistes. Hem realitzat la triangulació de resultats amb la seva corresponent discussió, comentant algunes contradiccions, i constatant idees similars recollides a partir dels quatre instruments. Tot això ens ha portat a proposar algunes idees en relació al contingut desenvolupat i a la formació de professors de matemàtica en secundària.
Resum: Evaluation of problem solving in mathematics: conceptions and practices of secondary teachers. We assume that the evaluation is one of the organizers of the curriculum and as such must be integrated in the process of teaching and learning. In addition, we understand that solving problems is specific content that students should work that it is reflected in the curriculum. And, therefore, should be subject to evaluation for work on these aspects we have worked with a group of professors of mathematics high school in Bogota (Colombia). In our research, we have developed four instruments of research: questionnaire on evaluation of problem solving, questionnaire on beliefs of evaluation, analysis of the evaluation activities provided by teachers and interviews. We have made the triangulation of results with its corresponding discussion, commenting on some contradictions, and noting similar ideas collected from four instruments. All this has led us to propose some ideas in relation to the developed content and training teachers of mathematics in secondary.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Avaluació ; Resolució de problemes ; Matemàtiques ; Educació ; Professors secundària ; Evaluation ; Resolution of problems ; Mathematics ; Education ; Secondary teachers ; Evaluación ; Resolución de problemas ; Matemáticas ; Educación ; Profesores secundaria
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 203-204 (Tesis Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n3-cardenas
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/301972
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n3-cardenas
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1834


22 p, 119.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2015-10-07, darrera modificació el 2022-12-14



   Favorit i Compartir