Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/141500
La cita cinematográfica en la publicidad : Hitchcock, icono de marcas.
Coste de Asprer, Aldo
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La cita cinematogràfica a la publicitat : Hitchcock, icona de marques.
Títol variant: The cinematographic quote in advertising : Hitchcock, a brand icon.
Data: 2015
Descripció: 78 pag.
Resum: L'objecte d'aquest treball és estudiar la confluència entre cinema i publicitat i, més concretament, l'ús de referències cinematogràfiques de Alfred Hitchcock dins de peces publicitàries. Partim d'una secció destinada a revisar els fonaments teòrics en què es sustenta el treball: transmedialitat, intertextualitat, interartialitat i repetició, així com la hibridació entre el cinema i la publicitat. En el capítol pràctic proposem anàlisis detallades de peces publicitàries on Hitchcock o el seu cinema apareixen referenciats. Així, demostrarem el poder icònic de Hitchcock en la cultura de masses i la seva repercussió publicitària.
Resum: El objeto de este trabajo es estudiar la confluencia entre cine y publicidad y, en particular, el uso de referencias cinematográficas de Alfred Hitchcock dentro de piezas publicitarias. Para ello, partimos de una sección en la que se revisan los fundamentos teóricos en los que se apoya el trabajo: transmedialidad, intertextualidad, interartialidad y repetición, así como la hibridación entre el cine y la publicidad. En el capítulo práctico se proponen análisis detallados de piezas publicitarias en las que Hitchcock o su cine aparecen referenciados. Así, demostraremos el poder icónico de Hitchcock en la cultura de masas y su repercusión publicitaria.
Resum: The present essay ventures into the field, little explored so far, where film and advertising converge, it deals more specifically with the use of filmic references from Alfred Hitchcok in advertising pieces. We begin with a review of the relevant theoretical foundations, including notions of transmediality, intertextuality, interartiality and repetition, as well as the hybridization between the disciplines of film and advertising studies. The applied chapter proceeds to propose several detailed analyses of advertising realizations that make recognizable reference to Hitchcock or his movies. We try to demonstrate Hitchcock’s iconic power in mass media culture and its impact in advertising.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Publicitat
Matèria: Publicitat ; Cinema ; Hitchcock ; Transmedialitat ; Intertextualitat ; Interartialitat ; Cita cinematográfica



78 p, 26.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2015-10-15, darrera modificació el 2016-10-12



   Favorit i Compartir